Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skrythörnan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Skrythrnan

o_O holy crap!

Comment

Skrythrnan

Om du skall bygga en arena, s br det vara en av minst klass 3, vilket tillter de flesta vapnen om n inte de allra vldsammaste. Det man vill ha r naturligvis en klass 2-arena, d de flesta vapnen r tilltna. Brja med att lsa http://www.fightingrobots.co.uk/docu...y.pdf>FRA´s

Comment

Skrythrnan

kan vi inte brja annonsera lite d. att vi finns hr p detta forumet. fr det kan va svrt att hitta hit.

Comment

Skrythrnan

http://www.roamingrobots.co.uk/arena_corporate.htmhttp://www.roamingrobots.co.uk/arena_corporate.htm
          Verkar vara mycket bttre, Inte fr mycket att tnka p och ser bra ut, sen kan man stta upp stngsel som i Gteborg 04, och sen ett nt ver det, det borde funka(?).

Det r synd att Christian har tagit bort sitt gamla konto och har inte gjort nt nytt n :sad:

Comment

Skrythrnan

Det hller inte jag riktigt med om. Corporate-arenan kompletterat med staket skulle inte vara mycket mer n vr befintliga, frnsett ett ngot upphjt golv. Fr att komma upp i klass 3 fullt ut (ven p vr befintliga) behver man dessutom komplettera med ett yttre staket fr att hlla publiken p avstnd frn det hga staketet. Ett nt skulle inte gra ngon skillnad fr klassningen av arenan. Vad som frmst krvs fr det r polycarbonatvggar.

Jag ser ingen pong med att lgga pengar p ngot som inte ger oss mer n vad vi redan har. Skall vi satsa p ngot annat r det i s fall en klass 2-arena, vilket jag ser som verdrivet med tanke p antalet idag aktiva och antalet evenemang per r.

/Tomas

Comment

Skrythrnan

Jag hller med om att det finns fr ngra robotar och att fler br byggas. Men att mena att Erik ska bygga en hel drs bara fr att han har pengar som han r villiga att satsa i sporten knns lite dumt.

Hellre d att annonsera och sprida ngon sorts budskap om hur ltt* och roligt det r att bygga robotar. Jag tycker att vi alla br ta alla mjliga tillfllen i akt att sprida sporten. Jag personligen ska se till att vi fr vldigt mycket publicitet i mitt nromrde. Lokaltidningar lskar sdana hr projekt.

*Frutsatt att man har djupgende grundlggande kunskap inom omrden ssom mekanik och d framfrallt krafter och rrelsemngd, elektronik, konstruktionslra och hllfasthetsberkningar och allmn metallbearbetning och tillverkning. Samt att man har tillgng till rika sponsorer, vlutrustad verkstad (en verkstad full med snlla lttengagerade och otroligt kompetenta gubbar att ferdra )¨

Mvh Mrten

Comment

Skrythrnan

Vi behver nog bara synas lite mer runt om i Sverige s kommer nog intresset att ka lite hr och var. Kanske lite fler av vra sm men nd helsvenska tvlingar? Cirka 2-3 per r p olika stllen i Sverige och lite reklam i lokaltidningarna?

Det behver ju inte vara s himla serist i brjan utan bara att vi trffas och kr lite oftare s kommer vrt eget engagemang att ka automatiskt .

Comment

Skrythrnan

Mrten: Det var avsett lite som ett skmt, och drav smileyn. Man skall dock inte glmma att det finns flera viktklasser. En person/lag kan mycket vl bygga robotar fr flera av dem.

Markus: Helt klart behver vi synas lite runt om i Sverige. Vad gller annonsering, s har jag varit i kontakt med en kille som driver http://www.robotshop.se>Robotshop.se.

Comment

Skrythrnan

Sjlvklart r skerheten fr skdare och robotrer alltid frsta prioritet. Det vet ju inte minst vi som varit i England och tvlat, de tar vldigt serst p allt med skerheten.

Snyggt initativ med Robotshopen Tomas!

Comment

Skrythrnan

Har brjat bli klar med hydraliken till krossaren, pumpen r komplett, kolv skaffade jag p jobbet (kasserad men renoverad av mej) hydralventil renoverad och klar, klo p gng.
                      slang r klar att bara kpas in, sen r det bara att montera ihop hela bket :-))
                      kostnadump, kolv och ventil. ...0 kr...

Comment

Skrythrnan

Okej, inte riktigt skrythrnan precis, men bygghrna r det

http://i3.photobucket.com/albums/y89.../CIMG0948.jpg>

Comment

Skrythrnan

om man kunde ha det s, ska ta kort p min bygghrna snart
                          hur gr det med din FW joacim???

Comment

Skrythrnan

Om du sg en ICA pse nere i hrnet, s ligger den dr
                            Vntar p att f min eletronik och andra prylar, sen ska jag bara skaffa batterier frn Biltema. Men den ska bli klar till Robot trffen i maj!

Comment

Skrythrnan

vad bra d blir det en till att krossa r det bestmt att det blir i maj???

Comment

Skrythrnan

Hmmm, Vi fr se om din klarar av hardox 650 disk

Inte vet jag, det ngonstans dr, iallfall vad jag har hrt.

Comment

Working...
                                X