Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har alla dött?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har alla dtt?

Det lilla jag kommer att bygga r p vr 6kg FBS robot. Plannerad byggtid r vl ngot/ngra r . Men det beror p att mnga moment krver speciella maskiner med mera. Byggandet terupptas d jag brjar skolan (3 dagar kvar).

Comment

Har alla dtt?

Jag har ju som sagt flyttat till Stockholm nu fr att inleda akademiska studier vid den Kungliga Tekniska Hgskolan. Det betyder inte att byggandet r nedlagt. Det r full rulle med uppgraderingar och reperationer.

Upplever dock ett litet problem som grundar sig i att mina frldrar inte skrev in mig i alla bostadsker frn fdseln. Jag har inget fasst boende och saknar drfr internet s jag har inte varit och kommer inte kunna vara srskillt aktiv i forumet fr ett tag fram ver.

Jag har planer p en ny robot som lnar en hel del grundlggande ider frn Team Whyachis Warior SKF. Av erfarenhet ska jag dock planera och gra rejlt nogranna berkningar och ritningar innan jag brjar bestlla komponenter och material. Frhoppningsvis kommer ni f hra mer om den till vren eller s... (OBS frhoppningsvis )

Ha det bra allihopa och tappa inte stinget, det r ju inget fel med att ta lite paus och s, det r vl snarare possitivt vill jag pst. Jag r sker p att vi fr igng en ordentlig svensk robotwarsverksamhet inom en inte allt fr avlgsen framtid..

Comment

Har alla dtt?

Hller med Mrten, vi kanske ligger lite i trda men har definitivt inte gett upp.
        Jag har planer p att bygga frdigt 100 kilos Mithril nngng och har ftt flera balla tips av proffs utomlands . Funderar p att bestlla lite delar s att det bara r att klappa ihop den nr det finns tid.
        Johan ska sklart ocks vara med men hans favvo just nu r den lilla 6-kilos som kan bli mega-grymm nr den blir klar.

S, visst r det lite tyst p forumet men vi har inte gett upp .

Comment

Har alla dtt?

hller fortfarende p med min 100 kg,s ska f ordning p infstningen av motorerna snart, bara jag fr tag p en 60 mm hlsg p biltema som hela tiden r slut....
          sen ska hela hrligheten svetsas ihop och montera in hydraliken och hoppas att allt fungerar.
          radio fattas fortfarande, men det finns p hobbex att bestlla vid behov.

Comment

Har alla dtt?

Hej, jag pluggar i Lule nu och har inte heller ngon fast bostad --- eget internet. Han heller inte klart med min robot innan jag stack. Men det r inte mycket kvar (verkligen inte, den hr gngen). Kanske hinner jag bygga klart under jullovet (om jag har npgot snt ). Tills vidare, ha det bra allihop.

Comment

Har alla dtt?

„nnu en gng s har forumet varit dtt i ver 5 dagar. Kommer Svenska Robot intresset att vissna bort....? :sad:

Comment

Har alla dtt?

Vissna bort r nog en verdrift, men att det vissnar r det ingen frga om. Det r ju inte s konstigt d vi inte r srskilt mnga som hller igng det hr forumet. Utan ngon naturlig pkning och/eller ett gng riktigt, riktigt entusiastiska typer s svalnar saker med tiden. Det r ofrnkomligt. Men det betyder inte att det inte sker saker fortfarande, frsts.

Och om ngon tv-kanal ngongng bestmmer sig fr att snda ntt liknande igen s kommer det frmodligen att bli en ny €boom€.

Comment

Har alla dtt?

infstning av motorerna klar, gjorde dom av plast (polycarbonat) se bild i min profil.

skruvarna ska sttas fast i robotens ram, det stora hlet i mitten och sm hlen r till fr faststtning av rullstolsmotorerna, som en typ adapterplatta.

Comment

Har alla dtt?

Nu har ingen skrivit ngot p 6 dagar :sad:

Fr min del s tar skolan upp tid, men det strsta problemet r pengar...

Min Fjderviktare kommer bli klar till sommarn, och krduglig, kanske inget spinner vapen, men en skopa p.

Min stora prioritet r mina Myrviktare, Flippt!, Buddy och Desire, som ska tvla i Antweight World Series 20, och jag ska frska gra mitt bsta och vinna

Comment

Har alla dtt?

Jag lser oftare n jag skriver...

Fr vr del r det nog mer en frga om tid n pengar. Det lter som att vi borde byta.

Comment

Har alla dtt?

Ja, det tycker jag

Comment

Har alla dtt?

300kr/timme r vl normalt. Tycker du inte det Joacim?

Comment

Har alla dtt?

Visst skicka hit ngra timmar och en faktura.

Alla som lst Momo eller Kampen om tiden vet att det inte borde innebra ngra som helst praktiska problem.

(Message edited by stb on March 06, 2006)

Comment

Har alla dtt?

hller som sagt p med min 6 kg,s robot och 100 kg,s om jag bara kan tillverka delar till den nn gng.

se bild p 6 kg,s roboten i min profil

Comment

Har alla dtt?

Nu r det ingen som har skrivit p en hel vecka! „r detta verkligen slutet? Det fr det inta vara! *Springer runt som en galning*

Comment

Working...
                                X