Announcement

Collapse
No announcement yet.

ROBOTMÖTE 2011

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: ROBOTM–TE 2011

jag har nog ocks mlighet att komma till stockholm

Comment

Jag kan sga med stor sannolikhet att jag kommer inte kunna medverka/delta, varken verkstad, tid eller mjligheter. Kanske nsta r!

Comment

Hej!

Vi r fem personer frn Elof Lindlvs gymnasium i Kungsbacka som just nu hller p att bygga en 100kilos klump som projektarbete i skolan.

Vi kommer grna p Robotmte 2011 s lnge det inte r allt fr jobbigt att ta sej till...

//TeamElof

Comment

Verkligen kul att se er hr. Tveka inte att frga om vad som helst.

Comment

Riktigt kul att ni hittat hit, vlkomna!
            Om ni har tid / lust kanske ni kan slnga upp ett par bilder p bygget?

Comment

Har lite bilder p bygget p mobilen, ska frska slnga upp dem samt en trd om bygget p forumet hr under helgen...

Comment

Jag r intresserad av att komma och titta i alla fall. Visserligen har jag ingen mrdarmaskin, men det gr vl alltid att ndra p :P (har funderat p en AW, och funderar nstan p att gra den helt autonom (roligare s)).
                Jag ser ju helst att det r i eller i nrheten av Gteborg, men har inga problem att ta mig till Stockholm eller s.

Comment

Jag har sedan innan skrivit att jag inte har mjlighet att arrangera i r eller delta, men tnkte fortfarande frga hur det gr med planeringen runt Robotmtet 2011?
                  Ngon som kan tnka sig att finna en ppen plats/lokal med mjligheten att ha Tungviktare, fjderviktare och etc? Vilken ort och datum? Mjligheterna fr eluttag?

Comment

Tyvrr har jag fr tillfllet ingen mjlighet att arrangera detta tminstonde i r.
                    Kan dock med strsta sannolikhet ta mig i princip vart som helst fr ett mte

Comment

Hej igen,

Jag r lite av periodare nr det gller robot wars :P. Glmmer bort det ett tag och sen blir det roligt igen .

Som sagt s kan nog jag anordna ngot i Stockholmsomrdet om det finns intresse, vilket det ju verkar gra. Hller till i Brottby cirka 3 mil norr om Stockholm city men det tar bara 20 min med bil in. Finns buss ox.
                      Som det ser ut dock s r det som vanligt flest folk nere i Gtet som hller p s det kanske skulle vara bttre fr mnga att lgga det dr nere? Beror ju lite p hur det skulle fungera rent praktiskt med plats att vara p och snt ngon/ngra som vill styra upp det hela?

Jag har tillgng till en rtt liten betongyta med nrhet till eluttag, toalett och vatten m.m. Ytan r vl uppskattningsvis 10x10 meter och r p 3 sidor omgrdad av betongmurar. Helt lysande fr fjderviktare och liknande men kanske i minsta laget fr tungviktare? Nog skulle det vl g att kra men troligen inte fullt ut.

Kan som sagt erbjuda logi till ganska mnga hr ute s de som skulle behva stanna kan det nog fixas rum till. Augusti brukar vara en bra mnad att lgga det fr de flesta har hunnit avverka semestrar m.m men det r fortfarande varmt och sknt.

Edit: Glmde sga att alla viktklasser p robotar, kul byggen eller bara intresserade r vlkomna sklart =).

Comment

Jo samma hr med periodare, det kommer och gr. Blir nog s i och med den svenska rrelsen av stridande robotar r s liten med s f trffar.
                        Lter helt fantastiskt fr fjderviktare mste jag sga.
                        Har ngon en arena fr myrorna?

Comment

Jod, jag kan nog dyka upp p mtet bara det inte r fr lngt bort, inom ca 10 mil frn Katrineholm.

Comment

Det som krvs fr mtet r:
                            Bra vder
                            Yta (parkeringsplats)
                            mjligheter till att ladda batterier
                            ngot stlle fr folk att bo
                            toalett

ngot mer som krvs ?

Comment

Originally posted by TeamElof
                              Det som krvs fr mtet r:
                              Bra vder
                              Yta (parkeringsplats)
                              mjligheter till att ladda batterier
                              ngot stlle fr folk att bo
                              toalett

ngot mer som krvs ?
                              Stllen fr folk att bo brukar bli mer fr de som bor lngre bit bort, s det borde finnas soffor som arrangerande kan lna ut hemma hos sig.

Annars r det Gott humr som saknas p listan!

Comment

Tnkte frga hur det gr fr er med planeringen runt Robotmte 2011. Har mrkt att det r rtt stilla i forumet, men med sommarlov/arbetslshet/semester s r det frsteligt.

Comment

Working...