Announcement

Collapse
No announcement yet.

ROBOTMÖTE 2011

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ROBOTMÖTE 2011

Vad sger ni, ska vi ta och brja planera sommarens mte redan nu??

Det har av diverse anledningar gtt vldigt trgt med byggandet den senaste tiden, men nu ska jag frska komma igng igen.

Jag tror att det skulle underltta om jag hade ngon form av ngorlunda realistisk deadline fr mitt projekt...
    ...skulle grna vilja ka utomlands och tvla i sommar, men som det ser ut just nu s fr jag nog vnta ett tag till med det...

S, vad sgs om en FW-tvling i tex Augusti??

Re: ROBOTM–TE 2011

Vi kan ju komma med Rawbot och mosa ngra fjdrar d.

Comment

var skulle detta hllas? :P

Comment

Tja, det r vl det vi fr ta och frska lista ut...

Fr min del skulle det g bra med i stort sett vilken svensk ort som helst, inklusive Ume, men jag
        har frsttt att folk inte riktigt vill ka hit upp, s jag antar att mtet fr hllas ngon annanstans...

Ngra frslag p tid och plats??

Comment

vxj? :P

Comment

Som lget ser ut nu kan jag ta mig i princip vart som helst i sverige (Bor i Malm) och nr vl minst 1 av mina robotar r klara kommer det vara vrt det.
            Hade vatt kul att ntligen trffa alla efter alla dessa r p forumet

Comment

Nog tror jag att jag skulle kunna komma ner till Vxj om det blir ett mte dr.
              Det blir en liten bit att ka, men det borde g bra...

Har du lust att fixa sommarens mte, Philippos? Fr jag antar att du bor dr i krokarna...?

Comment

japp jag bor dr krokarna kan man sga :wink:

det r nog lite tidigt och sga om jag kan arrangera det, jag har ingen erfarenhet verhuvudtaget, har dessutom ingen arena

men om nn tog med sig en arena s

vad behvs fr att arrangera ett mte frutom lokal?, fr det borde jag kunna hitta

Comment

Egentligen rcker det vl med ett plant underlag som tl lite stryk.
                  Ett tak r ju att fredra, utifall att det skulle bli regn, och om det sedan
                  skulle finnas ett fungerande eluttag i nrheten s vore ju inte det heller s dumt...

Fast jag har bara varit med p ett mte, s jag har inte s mycket erfarenhet...

Comment

Vxj lter riktigt bra fr min del.
                    Ngon hade en arena fr myrorna har jag fr mig s den biten kanske r fixad.
                    Problemet som ni sa r ju fr de stora robotarna.
                    Eluttag och ngon bnk fr eventuella reparationer osv hade varit fint med tak ver huvudet.
                    Har inte varit p ngot mte n bara s vet heller inte s mycket :P

Comment

kan nog inte arrangera , det blir nog vldigt svrt att hitta en lokal och en arena till fjderviktarna fr att inte tala om tungviktarna om det skulle dyka upp ngra sdana! ledsen att jag inte kan gra det, jag sg faktisk fram emot det..

Comment

Jag har arrangerat flera Robotmten i –rebro dr vi har anvnt oss av lokaler eller asfaltsplaner i nrheten av dr jag bodde. Frra ret hade vi en vergiven tennisplan som ingen anvnde lngre och lyckades vldigt bra ytrymmemssigt. Dock var vdret bra ocks, inte s kul ifall det hade regnat.
                        Ingen fancy eller dyr lokal behvs. Man tager vad man haver.

Myrvikts arena har Team Bovik, som slutade fr ett tag sedan. Det gr bra att hmta deras arena i Sdertlje.

Comment

kanske i rebro igen d? jag har nog mjlighet att ta mej upp dit, tror jag :P

Comment

Hej p er pjkar!

Inte ofta jag varit hr p ett tag nu...dlig motivation tyvrr. Men mina motorer (de kra gamla Bosch 750) har till sist kommit s nu saknar jag egentligen bara bra batterier fr att brja bygga min nya HW . Har redan kollat ut en bunt LiJon batterier som blir bra.

En liten undring bara; Nn som vet hur man moddar Bosch 750rna s att de inte skakar snder i frsta testen? Kollade med Technobots men de har slutat slja de frdiga kit som fanns .

Till topic igen . Jag r sklart med p rets robottrff, var den n gr. Om ni vill komma till Stockholm s ska jag frska fixa plats nnstans. Ska nog g bra att hitta nt lmpligt stlle och jag kan fixa en hel del vernattningsmjligheter hr fr folk som kt lngt .

Comment

Hej!

Jo jag vart ocks borta ett par veckor / mnader men har tagit upp arbetet med min myra samt lite med min FW igen.

Kul att hra om motorerna och batterierna! Har fr mig att jag lste ngot om modd p bosch motorer nyligen under antingen build diary eller heavyweight delen.

Till topic, jag r ocks grna med p ett mte och har strre chans att ta ledigt och ta mig dit och liknande.

Comment

Working...
                              X