If this is your first visit, be sure to check out the FAQ. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. Please email info@fightingrobots.co.uk if you have any questions.
Jag gissar att den r optimerad fr flygplan och d har den ingen positionsinformation nr motorn gr p lga varv. Elektroniken skickar d helt enkelt ut lite strm och hoppas p att motorn snurrar med. Strmmen r ju direkt proportionell mot momentet s startmomentet r lgt. Nr varvtalet kar kan elektroniken mta den back-EMK som motorn genererar och frst d kan elektroniken dra p full strm.
Problemet uppstr om man har ett stillastende drivhjul som behver ett stort startmoment. D mste det finnas en separat positionsgivare s att elektroniken vet hur strmmen skall styras.
Motorn jag tnker anvnda till det reglaget ligger p 2000 watt.
Jag kan ju frsts vara helt fel ute, vilket inte knns helt osannolikt, men jag tror det kommer att rcka...
I morgon kommer jag troligtvis att f en del av vapenfstet tillverkad, s d kommer jag ett stort steg
nrmare att kunna testa vapnet..
Nu har jag kollat med blyacc, och reglaget ger inga livstecken ifrn sig d heller.
Provade bde med 12 v acc, och med fast strmklla p 17 v, men fick samma resultat bda gngerna.
S vad gr jag nu?
Det hr kom vldigt olmpligt, fr jag hade tnkt vara med
p en uppvisning med roboten nu den 25:e mars.
Om man inte kan mta sig till problemet s terstr bara att byta del fr del. Jag antar att du inte har sjar av ersttningsprylar men vissa saker gr nd att testa. Kanske fungerar det med andra utgngar frn mottagaren. Har du testat mottagaren med ett servo? Finns det ngra testlgen p motorstyrningen?
Comment