Announcement

Collapse
No announcement yet.

Göteborgsmötet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gteborgsmtet

P tal om frekvenser, dom gr ju att ange p mnga olika stt, s detta kanske hjlper:

http://www.modellflygforbund.se/frekvenser.htmlhttp://www.modellflygforbund.se/frekvenser.html

Vi har fljande frekvenser till vrat frfogande:
    Kanal 04 (26,995 MHz)
    Kanal 19 (27,145 MHz)
    Kanal 24 (27,195 MHz)

Comment

• Gteborgsmtet

Bra lnk Christian. Jag har sjlv letat efter ngot liknande.

Ni mste frresten kpa en ny sndare infr Englandsresan, men jag antar att ni redan r medvetna om det.

/Tomas

Comment

• Gteborgsmtet

Sjlvklart! Men vem har sagt ngot om att kpa? Man kan vl frga lite om sponsring.

Comment

• Gteborgsmtet

He...vilka metoder....

„r det alla frekvenser som listas p den sidan?
          Jag r nmligen _skapligt_ sker p att jag har ngon, typ 40.9XX, ska kolla nr jag kommer hem p lrdag.

Comment

• Gteborgsmtet

Team Bad Teeth har fljande kristaller:

53, 56 och 57. Alla r sklart 40 Mhz.

Men den tabellen som det lnkas till hr ovan verkar lngt frn fullstndig nr det gller 40-bandet.

Comment

• Gteborgsmtet

Den r lngt ifrn fullstndig, men det r faktiskt alla kanaler som r tilltna i Sverige. Er kanal 57 fr inte anvndas hr.

/Tomas

Comment

• Gteborgsmtet

aj, d....ngon som har koll p vad de andra kanalerna anvnds till? Ok om man kr p dem nd?

Comment

• Gteborgsmtet

Allting r relativt! Vi tillter nog samtliga kanaler, men frgan r vad luftfartsverket sjer.

Comment

• Gteborgsmtet

Vi har 40.685, 40.945 och 40.955

Comment

• Gteborgsmtet

Det r nog snarare Post och Telestyrelsen som opponerar sig, snarare n Luftfartsverket.

Hur som helst s r 40 MHz-bandet rtt kraftigt begrnsat i Sverige, och endast kanal 50-56A tilltna. I England tillts betydligt fler kanaler. Det finns en bra tabell i Graupners huvudkatalog, men tyvrr har jag inte lyckats komma ver en kopia. Har ngon den fr ni grna skicka skanna tabellen och skicka den till mig.

/Tomas

Comment

• Gteborgsmtet

Jag har en ldre variant frn ngra r tillbaka, och vill du ha en kopia ver frekvenstabellen s kan jag skicka en.

Comment

• Gteborgsmtet

Grna det. De uppdaterar inte huvudkatalogen varje r, s den r skert tillrckligt aktuell.
                          Kan du skanna och e-posta?

/Tomas

Comment

• Gteborgsmtet

Visst, fixar det i helgen.

Comment

• Gteborgsmtet

Anders, har ni kollat eran melj kanske?

Comment

• Gteborgsmtet

Eeh....jag har inte haft tid att kolla forumet frrn nu men att vr 57:a inte skulle vara tillten i Sverige r MYCKET konstigt eftersom vi har kpt den i Stockholm av Wentzels!
                                Det r ngra r sedan men nd...det vore iofs inte frsta gngen som klantarna p Wentzels gr ngot fel :sad: :/.

Comment

Working...
                                X