Announcement

Collapse
No announcement yet.

Göteborgsmötet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gteborgsmtet

Vad cyniska

Om man gr en worst case scenario kan man rkna det till 1.4m istllet...men det knns nd lite...jag kan terkomma nr jag vet vilken vinkelhastighet som gller :P

Comment

• Gteborgsmtet

P tal om superlegeringar ovan, s finns det nt nnu vrre n bde hardox och armox. Som inte bara pminner om mithril p grund av styrkan eller den lga vikten, utan ven priset.

http://www.fightingrobots.co.uk/discus/messages/15/2462.htmlhttp://www.fightingrobots.co.uk/disc...s/15/2462.html

Comment

• Gteborgsmtet

Skulle ven gissa p att AerMet 100 r ngot av en superlegering. Men jag rknar inte med det eftersom priset bara r p 58 euro per kilo (vilket r vldigt lite i frhllande beryllium)!

Comment

• Gteborgsmtet

Silverbullet is back. „r det hr ni hller hus?

Jag har skummat igenom vad ni har skrivit det senaste halvret och jag blev frvnad. Va kul att det har byggts s flitigt ute i stugor och garage. Det verkar ju lovande med alla som r nya ocks.

Vi r kanonladdade infr Gteborgs mtet. Roboten r fullt funktions duglig. Tyvrr ser den ut som en ost sen frra ret. Vi har inte haft tid att bygga om ngonting i vinter p.g.a att Magnus har varit vldigt upptagen med ett huskp bl.a.

/Anders Strm

Comment

• Gteborgsmtet

Anders!!!! Vlkommen! Vi undrade vart ni hade tagit vgen!

Comment

• Gteborgsmtet

Och fler hl skall det bli. Vlkommen tillbaka frresten.

Jag tolkar detta som att ni tnker komma ven i r. Har du sett webbsidan fr rets mte? Du finner den under kalendern p http://rawbot.rules.ithttp://rawbot.rules.it.

/Tomas

Comment

• Gteborgsmtet

Vi kommer givetvis i r ocks. det var ju skitkul frra ret. och i r kan det bara bli bttre (om vdret hller).

Jag har sett sidan fr mtet hos er, jag hittade ven detta forum p rawbots hemsida. Man kan alltid lita p att ni har ordning p det mesta.

Det dr som str att man fr ha en extra uppsamlare i dcksamlingsgrenen det lter som en bra grej fr oss, eller vad tror in?

Comment

• Gteborgsmtet

Men hrrni, nr vi nd r inne p frlorade mnniskor, kommer ni ihg dom dr som byggde en krokodil-liknande robot som projekt? Ngon som har hrt nt eller kommer ihg deras sida?

Comment

• Gteborgsmtet

Jo, vi tnkte tminstnde ge er en rimlig chans i r.

/Tomas

Comment

• Gteborgsmtet

Jag kommer ihg vilken robot du menar Joacim men tyvrr inte s mycket mer..

Comment

• Gteborgsmtet

Team Bad Teeth, jag antar att ni ven kommer att ta med er tminstnde en ant i sommar?

/Tomas

Comment

• Gteborgsmtet

Skulle alla som kommer i sommar kunna meddela oss hur mnga sndare ni har med er, vilket frekvensband de jobbar p (27, 35 el. 40 MHz), samt vilka tillgngliga kristaller ni har.

/Tomas

Comment

• Gteborgsmtet

Hoppas Johan och Markus tar med sej spinner........annars blir det bara strid mellan Team Bovik och Team J.A.G.....

Comment

• Gteborgsmtet

Anton frn vrat lag plockar ocks med sig en liten sak han har byggt ensam (allts utanfr laget).

Comment

• Gteborgsmtet

Tnkte jag skulle uppdatera informationen.

Namn: Scrambled Eggs
                                Storlek: Ungefr 240 mm hg, och 480 mm lng/bred.
                                Bepansring: Samtliga delar kommer tillverkas av antingen 8 mm eller 4 mm HARDOX Wear Plate.
                                Vapen: File not found!
                                Batteri: Avvaktar svar frn sponsor, antingen tv stycken Hawker Genesis 16Ah eller 80 stycken Sanyo N3000-CR celler.
                                Fartreglage: Tv stycken NCC60 kpta begangnade frn England.
                                Drivning: Fr krngligt att frklara, jag kommer uppdatera hemsidan inan slutet av denna veckan.
                                –vriga detaljer: Samtliga delar till roboten kommer skras och svetsas med laser.

Comment

Working...
                                X