Announcement

Collapse
No announcement yet.

Göteborgsmötet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gteborgsmtet

Johan: Jag hll p att missa din post, men sg den till sist.
    Jag vet inte riktigt sjlv hur det fungerar, men tnker mig en arrangrsfrskring som bl.a. tcker rttsskydd och skadestnd vid ev. olyckor under arrangemanget. Det r allts ngot man frhoppningsvis inte kommer att behva, men definitivt vill ha om man skulle gra det.

Jag tror man mste ha de fr offentliga arrangemang, dvs. tillgngligt fr allmnheten antingen gratis eller mot avgift.

/Tomas

Comment

• Gteborgsmtet

Ants:

Namn: Flippt!
      Vikt: Under 140 gram (Hoppas jag)
      Vapen: Flipper
      Notera: Den komm tva i Svenska msterskapet!

Namn: Speedie
      vikt: under 150 gram (Hoppas jag)
      Vapen: Skopa
      Notera: Den ska kunna kra upp&ner

Feather:

Namn: Track-c-dent
      Vikt: Under 12 kg
      Vapen: Yxa, att brja med
      Notera: Frsta fw i Sverige med larvband.

Comment

• Gteborgsmtet

Namn: Mithril
        Storlek: (HW) cirka 90x50x45.
        Utseende: Ej bestmt nnu.
        Bepansring: Armoxstl och Lexan.
        Vapen: Pneumatisk kross.
        Batteri: 3 st Odyssey 13Ah.
        Fartreglage: Vantec RDFR36E.
        Drivning: Rullstolsmotorer och Go-kartdck.
        –vriga detaljer: 7 tons krosskraft och Vattenjetskuren pansar/chassi

Ngra detaljer i beskrivningen kan komma att ndras under byggandet som pgr fr fullt. Deadline fr bygget r satt till 31 Juli .

Comment

• Gteborgsmtet

Vi kommer med tv ants, EntrAnt och Vacuum, och antarenan med battlebox.
          Om vi hinner s har vi ven en vapenls flugviktare (12kg).

Comment

• Gteborgsmtet

Borde inte ni ha en armour gjord av mithril?

Comment

• Gteborgsmtet

Jag har sett tester av detta material, Armox 600 r s nra mithril som du kan komma!

Comment

• Gteborgsmtet

Wow har du sett testar Christian?!

Var det smfilmer? Finns dom p ntet?

Comment

• Gteborgsmtet

Eeh, Johan...vi har ju ox sett tester p Armox. Dragtestet de utfrde p smbitarna nr vi var p SSAB var vl Armox? Kommer inte ihg kraften i maskinen som drog isr bitarna men den var massiv.

Petter:
                  Hller med Christian om detta, Armox r grymt starkt och samtidigt segt och flexibelt. Men hittar du nn Mithril liggande nnstans s kan du ju hra av dig .

Comment

• Gteborgsmtet

Jo, men det var inte den typen av tester jag menade (dom innehll visserligen hydraliska tester av bland annat den tensila styrkan).

Testerna innehll dessutom ett dussintal lite mer okonventionella metoder. Jag har frklarat lite fr Johan om tester som jag tvekar drastiskt p att dom gr p SSAB, och sj bara till s kan jag bertta fr dig med.

Comment

• Gteborgsmtet

Det finns nu en webbsida fr trffen. Ni finner den via kalendern p http://rawbot.rules.ithttp://rawbot.rules.it.

Mycket information p den r n s lnge preliminr. Ls drfr igenom och kom med synpunkter. Vr tanke r att utformningen av arrangemanget till s stor del som mjligt skall bestmmas hr p forumet.

De robotarna som r med som anmlda r endast de som har sagt att de kommer och rknar med att ha sin robot klar. Saknar dock ngra s har du inte anmlt dig n r du vlkommen att gra det. Det r nskvrt frmst fr planeringen av tvlingarna.

Tack vare ett emminent arbete av Christian tidigare, har jag ven uppdaterat listan ver de svenska robotarna. Ls grna igenom ven denna och kontrollera era uppgifter.

/Tomas

Comment

• Gteborgsmtet

Vldigt bra att ngon tar tag i detta ordentligt....dagens ros till dig Tomas.

Comment

• Gteborgsmtet

Haha, du kom ihg mina gamla mail!

Sen r vi tre personer i laget, och vi bor ocks i nrheten.

Comment

• Gteborgsmtet

Frresten, en liten regelfrga....

Som bekant kommer jag att anvnda en hemmabyggd borr som vapen. Detta r ju frvisso ett roterande hemmabygge....men knappast konstruerat fr att lagra kinetisk energi. Enligt preliminra berkningar kommer vapnet att f en energi av ca 15 J vid full fart...vilket i vrsta fall kan f skiten att flyga ivg hela 0.35m. Lter inte s farligt? Godknt, eller?

Comment

• Gteborgsmtet

Ha ha ha...jag lskar dina cyniska utrkningar Jonas...0,35 meter...lol

Comment

• Gteborgsmtet

Nej, eftersom vi sjlva har ett borr r de givetvis tilltna.
                                Borr r som sagt inga kinetiska vapen och spnorna varken slungas ivg speciellt lngt eller r speciellt stora. Cirkelsgar och motorsgar som inte heller lagrar energi kinetiskt, r nd vrre vad glller hur lngt spnorna kan slungas ivg. Vad som r viktigt r om publik och robotfrare riskerar trffas av dem eller inte.

/Tomas

Comment

Working...
                                X