Announcement

Collapse
No announcement yet.

Göteborgsmötet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gteborgsmtet

Kanske Gteborgarna kan stta upp skyltar i nrheten s man kanske kan f lite publik
    eller ska vi frska gra det s undanskymt s mjligt?

Comment

• Gteborgsmtet

man kan ju frga pressen om dom vill komma? d kanske fler blir intresserade att bygga

Comment

• Gteborgsmtet

Frra gngen kunde/ville vi inte sl p stora trumman och kontkta medierna. Det var ju ganska oskert om Rawbot skulle f ngot motstnd alls. Den hr gngen kan man ju faktiskt tipsa medier och ev locka publik. Publik kan ju vara negativt tack vare att vi inte har arena med stngsel. Dessutom kan man ju inte ha dyrbara prylar liggande om det finns oknda mnniskor dr. Reportrar r dock alltid vlkomna.

Ha Kul
        STB

Comment

• Gteborgsmtet

Jag vet inte om jag har nmnt detta tidigare, men jag kontaktade Landet Runt fr ett tag sedan. Dom var mycket intresserade av att komma!

Comment

• Gteborgsmtet

Hmm jusst nu r ju bara en robot frdig av alla HW.

S BOMB skert r det inte.

Vi vntar p vr kolv, nr den kommer s blir det antagligen massor med bygga .

Har Ni, Team Rawbot uppgraderat er robot?

Jag ska ringa det –rebro Universitet som jag skt till och frga nr plugget brjar. S att jag skert kan komma till GBG.

Comment

• Gteborgsmtet

Vi lr ju inte tappa ngra kedjor igen i alla fall.

/Tomas

Comment

• Gteborgsmtet

Hehe, jag hrde om era kedjeguider, dom r lite omtalade nu p forumet.

http://www.fightingrobots.co.uk/discus/messages/260/1882.html#POST13483http://www.fightingrobots.co.uk/disc...html#POST13483

Comment

• Gteborgsmtet

kan man inte fixa nt stngsel d?

Comment

• Gteborgsmtet

Ingen dum ide med stngsel faktiskt. Vi var kanske lite naiva frra ret nr vi krde hejvilt utan skyddsgrejjor?
                    Det behver ju inte vara ngot supersnyggt med skottskert glas m.m utan bara en slags inhgnad fr sjlva de aktiva robotarna. D slipper vi slaktade smbarn och krossade husdjur

Comment

• Gteborgsmtet

Slaktade smbarn Fanns dr inte betongsuggor som ni kunde anvnt som avgrnsning till arenan eller det kanske var p en annan arena som kom som frslag innan ni bestmde er fr denna?

Comment

• Gteborgsmtet

Betongsuggorna vger massor...ven om Rawbot och Silverbullet flyttade p dem lite d och d . Om fyra man hjlps t s kanske det gr att flytta dem, men inte s praktiskt. Samt att vi lnar ju parkeringplatsen s vi har inte rttigheter (tror jag?) att flytta runt suggorna. Kanske inte s bra heller om vi skulle rka ha snder dem...

Det jag funderade p var vl typ polisens kravallstaket eller kanske bara ngra trstockar som avgrnsar ytan. Det kanske till och med rcker med ett kritstreck p marken, p behrigt avstnd fr att varna publik mot robotarenan?

Comment

• Gteborgsmtet

Vi har funderingar p att frska fixa en innre barrir till rets mte. Vi klurar lite p konstruktion fr att den enkelt skall kunna monteras ner. Sedan br ven frvaring mm. lsas.

Jag skulle grna rekommenrera alla att lsa genom FRA Event Saftey Guidlines, fr att f en insikt om vilken skerhetsniv man br hlla. Helst vill vi ju komma upp i en klass 3 arena, men mer realistist r kanske en klass 4. P tillstllningen i somras var arenan av klass 6, och borde verhuvudtaget inte tilltit tungviktare. Det fungerade dock p.g.a det lga antalet deltagare och skdare. En frhoppning r att tillstllningen i r blir lite strre, och d mste skerheten hjas. Vi vill INTE rka ut fr att ngon blir skadad av ex.v. en skenande robot. Framfr allt inte utan att kunna visa att vi vidtagit tgrder fr att frska frhindra det.

Ni hittar FRA Safety Guidlines hr: http://www.fightingrobots.co.uk/safety.htmhttp://www.fightingrobots.co.uk/safety.htm

/Tomas

Comment

• Gteborgsmtet

Har ni bestmt ngot n?

Comment

• Gteborgsmtet

Vi bestmde vl sista helgen i juli/frsta helgen i augusti? Eller minns jag fel nu?

Comment

• Gteborgsmtet

Det stmmer. Vi siktar p den 31/7, och har den 1/8 som reservdag om det skulle regna.

/Tomas

Comment

Working...
                                X