Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt projekt är på gång igen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mitt projekt är pÃ¥ gÃ¥ng igen.

Hej

I den allmnna ddheten som verkar ha spritt sig p det hr forumet, s kan jag bryta mnstret med lite goda nyheter. Inte fr att jag klandrar nn frresten, det r ju sommar och allt.

Jag har ftt fart p mitt bygge igen. Mest eftersom jag kanske kommer att flytta till hsten, vilket skulle betyda dden fr projektet. Roboten har rostat (och d inte bara bildligt talat). Det jag hller p med nu r reler till kontrollen av den. S om ngra dagar s kommer jag att ha en krfrdig prototyp. Knns bra.

Hoppas inte alla hr ger upp den hr hobbyn fr gott. „ven om man kan knna att intresset dalar d och d, s r det fortfarande rtt roligt/intressant/lrorikt tycker jag.

Trevlig sommar!

Mitt projekt r p gng igen.

De flesta av oss kommer nog ha kvar intresset och glden fr robotar och robotbygge men ofta, i mitt fall iallafall, r det tiden som stller till det. Finns inte tillrkligt av den :sad:. Pengar kanske r en annan faktor som mnga stupar p...

Comment

jag r ocks p gng med min hw, skaffade lite u balk idag (10 st * 3 meter) fr 100 kr, ska brja kapa dom och bygga chassit till roboten.
      delar som drivning batterier styrning av motorerna dvs H-bryggor svitshar finns, bara radio kvar och att koppla ihop allt sammans, det ska vara ett hydraliskt vapen p den och ven dom delarna r komplett s nr som p ett par slangar.

Comment

Va kul. Var fick du tag p de dr balkarna s billigt?

Comment

Tnkte bara sga att jag finns kvar och arbetar fr fullt med roboten/sommarjobbet just nu s jag har inte riktigt tagit mig tid att skriv ngot hr p forumet.

En uppdatering kommer nr roboten r i krbart skick, det har sjlvklart dykt lite hinder och problem men vi tror sjlvklart fortfarande p att roboten ska bli frdig i tid till tvlingarna.

Mvh Mrten

Comment

p den lokala skrotgrden, jag och en till delade p det som fanns, han ska ha vriga 30-40 st.
            brukar springa dr ofta (en ggr i veckan) s han som ger det knner mej vldigt V„L och han r inte omjlig att diskutera prisr med

Comment

Working...
            X