Announcement

Collapse
No announcement yet.

Föreningstråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Freningstrd

Vi skulle kunna lgga upp lite trevliga bilder p vra robotar och lite lttfattade fakta om byggtid, kostnad mm. typ ett galleri som uppdateras lite d och d...

Comment

Freningstrd

http://www.robotwars.sewww.robotwars.se verkar ju vara ledig.

Comment

Freningstrd

Stefan finns det en sdan sida? Fr mig funkar inte lnken. Om ngon vill lgga upp, adminstrera och betala fr en sdan sida skulle det vara soft. Frgan r dock om det r ngon hr som r beredd att gra det???

Comment

Freningstrd

Nej, visst fungerar lnken inte. URL:en verkar vara ledig. Vi kan skert kpa den nr som helst.

Jag kan tnka mig att betala fr den men jag har varken kunskaper eller tid att gra och administrera en website.

Comment

Freningstrd

Jag har kunskapen men tiden kan det bli lite problem med ibland. Eget fretag och allt drtill...
            Borde vl kunna administrera hemsidan dock om jag fr lite hjlp d och d med vad vi ska lgga upp dr. Det blir ju trots allt en mer eller mindre officiell sida fr svenska Robot Wars , vilket frsts r meningen .

Hur vi ska skta det finansiella r vl kanske d ett strre problem. Inte fr att det kostar s jttemycket men ngra 100 per r r det ju bara fr domnnamnet (.se).
            Ett webhotell kan man f vldigt billigt nufrtiden men man fr vl rkna med nn hundring eller s per r fr det ocks.

(Message edited by Swedemac on February 06, 2007)

Comment

Freningstrd

Vi fr bilda en liten krn grupp som hller i sidan och som betalar rsavgift gemensammt och som en morot s skulle dom som betalar sidan kunna f en eller flera under-sidor fr bilder mm fr deras byggprojekt + ev nt mera att lgga upp en under-sida till under-sidan s att sga.... betalar man inte s tas ens sidor bort av nn som administrerar huvudsidan sidan

Lter det bra ?

Comment

Freningstrd

Vi kan ju spna lite p vad som br finnas p hemsidan och sedan nr vi kommit fram till hur/nr vi bildar en frening s blir det naturligt att starta hemsidan samtidigt, tycker jag .

Med lite planerande s kan vi ju anvnda mtet i sommar som ett frst naturligt mte fr en frening...om vi hinner lsa det vill sga.

Comment

Freningstrd

Tnkte att jag skulle hra mig fr hur det gr med planerna p att starta en frening??

Eftersom jag bor i Ume kommer jag knappast att kunna deltaga i ngon strre utstrckning, men jag tycker att sjlva idn med en robot-frening r riktigt bra.

Comment

Freningstrd

Detta hll faktiskt p att bli en frening, men utav ngon konstig anledning s blev det inget mer med det och dog ut. Nu med frre aktiva personer s vet jag inte om vi ska satsa p att gra en Frening eller att hlla Robot Wars andan vid liv.

Comment

Working...
                    X