If this is your first visit, be sure to check out the FAQ. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. Please email info@fightingrobots.co.uk if you have any questions.
Det beror ju p vad du har fr budget, (d tag p r ju ett vldigt relativt begrepp ),
Men lite reklam fr vr batterisponsor kan ju inte skada,
http://www.abatel.com/http://www.abatel.com/ de hr snubbarna fixade ett bra pris p batterier fr oss och de har det mesta vad gller batteriladdare, kan ju bli lite dyrt om ni vill kunna ladda dem skitfort och s, det fr ju ni/du som betalar avgra.
Jag har en hel del sladdar som ska g till minus p batterierna (plus likas). Jag undrar om nn vet namn p nn typ av skena man kan fsta dom , alla ska ju vara till samma stlle s det blir fr mnga sladdar fr att fixa bara med kabelskor.
Jag har letat en del p ntet men de sakerna jag hittat om skarvsaker / sockerbitar verkar bara vara som frlngning av var kabel och inte gra dom gemensamma.
Annars har jag ett alternativ till och det r att skruva fast allt i en aluminiumbit jag har liggandes och frska isolera den s bra jag kan och ha dom sammankopplade p det sttet.
Danny, ld ihop. Om det inte r alldelles fr tjocka och trkiga sladdar. Kapa upp dem i precis lagom lnga snuttar, ld ihop alla sladdar som ska till samma stlle och ld fast en kabelsko dr. Det r en del jobb och frberedelser men helt klart vrt det. Om du har en bra ldkolv och ordentligt med ldpasta s ska det inte vara fr krngligt.
Nja det e en del 6mm2 kablar och den strsta kabelskon jag har e 6mm2 :/
Fr nog testa det med alubiten, kan ju alltid skydda ledande metall med lexan eller s.
Vill ha s lite som mjligt i roboten svetsat / ltt fr att s enkelt och snabbt kunna byta / reparera eventuella skador osv
Sen s min ldkolv e snder tydligen, anvnde den 1 gng fr lnge sen i ett par minuter sen har den varit oanvnd men den blir inte varm nnstans.. :sad:
Aluminium kan vara ganska olmpligt. Aluminiumoxid, som bildas omedelbart i kontakt med luft, r en bra isolator. Om man vill ha bra kontakt s br man anvnda koppar alternativt se till att sjlva kablarna ligger i direkt kontakt med varandra.
Ett av de snyggaste stten r att stta en ringkabelsko i ndan p varje kabel. D r det bara att tr allihop p en skruv. Det blir skra anslutningar och det r ltt att koppla om och serva.
Comment