Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-mässa i Alingsås 18 Sept-04

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RC-mässa i AlingsÃ¥s 18 Sept-04

Hr r ytterligare ett tillflle att visa upp och tvla med sin robot. Alingss RC-flygklubb arrangerar en Hobby-mssa fr alla typer av RC- och liknande hobby-projekt, och de vill grna att vi robotbyggare dyker upp. De fixar det mesta runt omkring, s det r bara fr oss att dyka upp. Ant-arenan har ftt en egen plats inomhus (hoppas ni kan komma Team Bovik). Utstllning av HW sker inomhus, medan arenan fr vara ute.

Detta r inte bara ytterligare ett tillflle fr oss att f trna lite mot varandra, utan ocks ett perfekt stlle att utbyta erfarenheter med erfarna RC-byggare och ocks att rekrytera nya intresserade. Det r drfr inte bara kul, utan ocks bra om s mnga av oss som mjligt dyker upp.

Anders Sandberg (via Tomas)

RC-mssa i Alingss 18 Sept-04

Vi kommer garanterat, sjlvklart tar vi med roboten ocks!

Comment

Kan vi inte flytta GBG mtet till den 17 d .
      Nooo, sger alla antar jag...

Comment

Den strsta frdelen med att ha gteborgsmtet den 31/7 r att d kan de som skall till England f en generalrepetion. Tro mig nr jag sger att det r vrdefullt fr dem.

Ha Kul
        STB

Comment

Hmmmm, visserligen kan det vara bra med lite vning innan vrldmsterskapen i England. Men som det verkar nu r det oskert p om Scrambled Eggs blir frdig till Gteborg. Allt beror p vra laserskrare.

Mithril tror jag inte heller kommer bli helt frdig, tminstnde inte enligt vad Markus och Johan sjer. D blir det tv robotar som kommer kunna kra, frutom myrviktarna.

RC-mssan r en lrdag, s frgan r om det inte r bttre att flytta Gteborgsmtet till dagen efter?

Vra laserskrare skulle vara p semester tills denna veckan, men dom har inte kommit tillbaka nnu. Kommer dom bara tillbaka frn semestern ngorlunda snart, s kommer Scrambled Eggs att bli frdig infr Gteborgsmtet.

–vningskra gr det ju alltid att gra nd, men att strida mot ngon annan robot blir lite svrare att hinna med innan resan till England.

Era sikter?

Comment

Det r precis vad Stefan avsg. Det r en mycket nyttig erfarenhet att strida mot en annan robot, eftersom det r frst d som roboten utstts fr de pfrestningar en strid innebr. Det gller inte bara att ha ett bra pansar, utan ven att hlla invndigt. De masskrafter som uppstr nr tv 100 kg robotar brakar samman skall inte frringas. Vi lrde oss detta med bl.a. vr kedja.

Ni gr er sjlva en tjnst genom att komma. Har ni inte ftt det riktiga pansaret klart, s slng p en enklare plt, polykarbonat eller vad som helst. Ingen svensk robot krver att man har HARDOX-pansar nd. Kr ngra matcher och f lite krvana, samt se vad som hnder med roboten. Sedan har ni ngra veckor p er att fixa till det innan Englandsresan.

/Tomas

Comment

Det r precis vad vi hller p med, vi mste vnta med all HARDOX till augusti eftersom marknadsavdelningen p SSAB har semester tills dess. S vi kommer anvnda enklare plt till och brja med. Av frklarliga orsaker kommer vi inte kunna byta ut all plt mot HARDOX nd, s vissa delar kommer fortfarande att vara av lite smre stlsorter.

Det r bara en sak som vi desperat behver gra, och det r att f tillbaka vra delar frn laserskrarna. Men eftersom dom verkar vara p semester ytterligare en vecka verkar det inte som om det kommer hnda nnu p ett tag.

Jobbar dom snabbt kanske vi hinner nd, bara vi fr alla delar i ngorlunda bra tid.

Team Ground Control, om vi nu inte skulle hinna frdigt till Gteborgsmtet, skulle ni vilja stlla upp p en match ngon gng i mitten av augusti?

Comment

Oh yes! Ringde precis till laserskrarna, dom kom tillbaka tidigare i morse.

Comment

Ops, mitt fel. Trodde det var augusti.

Jag ville ha det i augusti, inte i september d skolan hrskar.

Comment

Om vi kommer, kommer ngra fler ants eller fjderviktare d? Vi har nog fixat Vacuums pump, EntrAnts flipparm och Kanonkulans slirande hjulaxel tills dess.

Comment

„r tillbaka frn semestern nu

Min fjderviktare kommer garanterat att vara med till nsta gng, det lovar jag!

Comment

Vi fick vra delar frn laserskrarna igr, men p grund av en ndring i designen behver dom nu skra ut ngra delar till.

Ifall roboten blir frdig tills dess beror sjlvklart p hur lng tid dom tar p sig att gra detta, men jag tnkte jag skulle bertta det i frvg nd. Jag ska ringa dom senare idag och frska f ett datum.

Comment

kom p en sak.......om tungviktarna fick ha sorts armar till hjlp i dck insamlingen, borde inte myrviktarna kunna f ha det ocks? Utan att det rknas med i vikten och storleken.

Comment

Jag ser inget hinder i att det skulle glla fr alla viktklasser. Eftersom syftet dckinsamlingen r att samla in dck och inte att strida spelar lite vervikt ingen strre roll.

/Tomas

Comment

Kommer det vara asfalt i Alingss eller kommer Team Ground Control att kunna ta med sej arenan frn frra stllet?

Comment

Working...
                              X