Announcement

Collapse
No announcement yet.

Göteborgsmötet - Plats

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Göteborgsmötet - Plats

Hej!

Jag har ju nmnt tidigate att vi tittat p en alternativ plats med tak, fr att vara oberoende av vdret. Det vi tittat p har varit Ruddalens skrinnarbana. Den har bde tak och tillgng till el och belysning. Det finns en asfaltsplan i mitten med bl.a inlines bana. Ena ndan r dock utmrkt fr vr del. Det finns ven tillgng till en kaffeteria fr. Stllet har som sagt tak, men saknar tckande vggar, vilket gr att man skulle kunna vara dr fr.o.m slutet av april t.o.m brjan av oktober.

Problemet r dock att det skulle kosta oss 3000 kr fr att vara dr. Sedan tillkommer saker som el, frskring, kostnader fr iordningstllande mm., som vi inte har helt klart fr oss n.

Det r naturligtvis fr mycket fr oss sjlva att finansiera, s det mste bli frgan om ngon samfinansiering. Hur stller ni vriga er till det?

Alternativet r som sagt att satsa p Skats ven i r.

/Tomas

Gteborgsmtet - Plats

Mitt frslag r att vi kr med Skats ven i r, s blir det mer tid att planera infr nsta mte. Sen tror jag ven att det kommer bli mer deltagande robotar p nsta mte, vilket gr att priset per lag blir mindre.

Men annars tycker jag helt klart att det r en bra id!

Comment

Gteborgsmtet - Plats

Hur mnga K–RDUGLIGA robotar kommer (alla klasser)?

Antagligen kommer vi men r inte helt bombis.
      Med megatur s hinner vi i alla fall fixa vapnet fr ett test... Anten kommer frhoppningsvis med ocks om vi hinner fixa den (Spinner).

S?

Jag rstar p Skats. Om det regnar kan vi kra Ant krig i Tomas hus p matbordet .

Comment

Gteborgsmtet - Plats

Problemet med skats r tyvrr att med maximal otur och ihllande regn s kan vi inte gra ngot. Det knns ohllbart att ens ha 20 personer hemma hos ngon.
        Skats r bra s lnge det inte regnar. Vi kper oss skerhet, bra kaf, toaletter mm fr 3000kr. Frgan r egentligen om varje deltagare kan tnka sig att lgga 250kr. Jag rknar d med minst 12 deltagare. Vi i Team Ground Control kommer i praktiken lgga mycket mer n s i tid, bensin mm. Det r ju oavsett vilken arena vi vljer.
        Kanske kan vi ta kollekt frn publiken. Betalande pubilk vill vi inte ha fr d krvs en annan organisation.

Se Rawbots hemsida under kalendern fr att se vilka som kommer.

Ha Kul
        STB

Comment

Gteborgsmtet - Plats

12 deltagare kan vara optimistiskt. Jag r t.ex. fortfarande osker...
          Inte fr att tjata, men vore det inte vldigt mycket lttare att administrera om vi hade en frening? (Startbidrag, Om pengar ska lnas ut, etc.)
          (jaja, ska inte sga mer i den hr trden, jag lover :P)

Comment

Gteborgsmtet - Plats

Jag hller med Jonas angende freningen. Det blir ex.v. ofta billigare att hyra idrottsanlggningar fr en frening, n fr privatpersoner. Vi br ha en frening, ven om denna tillsvidare hlls minimal vad gller organisationen. Det str en del om hur man bildar en frening p http://www.ioff.goteborg.se>Idrott

Comment

Gteborgsmtet - Plats

Nu r det bara en vecka kvar! Vi blir dock inte dom nda att strida under just den helgen. Kolla datumet:

http://www.fightingrobots.co.uk/discus/messages/10/1742.htmlhttp://www.fightingrobots.co.uk/disc...s/10/1742.html

Comment

Gteborgsmtet - Plats

EDIT: Mrkte precis att jag skrivit under fel rubrik, ber om urskt fr detta.

Comment

Gteborgsmtet - Plats

Gteborgsmtet kommer sannolikt att vara i Ruddalen. Vi fick tag p rtt person p Fritidsfrvaltningen s nu kommer det garanterat kosta mycket mindre. Den exakta summan terstr att se.

Ha Kul
                  STB

Comment

Gteborgsmtet - Plats

Har ni ftt reda p vad det kommer att kosta?

Comment

Gteborgsmtet - Plats

Det kostar 1000 kr vilket vi tycker det r vrt att slippa riskera dligt vder. Vi tnkte ha en liten kollekt p plats och samla in pengar fr det.

/Tomas

Comment

Gteborgsmtet - Plats

Hopppas det inte r per lag........finns det ngra pizzerior,caf och s vidare, i nrheten?

Comment

Gteborgsmtet - Plats

Nej, det r totalt.

Comment

Working...
                          X