Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bortskänkes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bortskänkes

Vi har ftt ganska mycket spillbitar av polykarbonatplattor gratis.
    Vi kan ge bort en del om ngon r intresserad.
    Ni bestller i frvg s tar vi med oss till Gteborgstrffen.
    Ge oss ert nskeml s ser vi om vi har.

Strsta lngd: 124cm
    Strsta bredd: 48cm
    Tjocklekar: 2,3,4,5,6,8,10 och 12mm

Bortsknkes

Jag vill ha! s tunnt som helst, och s mycket att det rcker att gra en myra till det
    Kanske skulle kunna ta 12 mm ocks, till fw:n

Frresten, har tv vindrutemotorer p 24V, att sknka bort. Ngon intresserad?

Comment

Bortsknkes

Fr ants kan vi slja mindre mngder PC.
      Priser:

0.5mm 5kr/dm2
      .75mm 3kr/dm2
      1.0mm 3kr/dm2

„r inte 12mm vl tjockt fr en FW? Vi bygger med 3mm i vran.

Vi har fljande 12mm bitar i cm:
      76x40
      44x38
      76x11
      107x8
      Vi vill nog behlla en av de tv bredaste.

Comment

Bortsknkes

beror p varvtalet och styrkan p motorerna, kanske kunde byta jmt av mot rullkulorna om motorerna verkar intressanta, skicka bild och lite info om dom till mej p: mats_katrineholm@hotmail.com

Comment

Bortsknkes

Jag r ocks intresserad av polykarbonatplattorna. Jag r ny inom stridsrobot byggandet, men jag har gjort saker som t ex en sjlvgende robotgrsklippare. Skulle vilja bygga en ant och kan behva lite skydd till den... „r 2mm fr tjockt fr det?

Comment

Bortsknkes

Vlkommen till det Svenska forumet! Alltid kul nr det dyker upp nya personer.

Ja, det r fr tjockt. Men framfr allt r det fr tungt.

Comment

Bortsknkes

Vlkomen till forumet! hoppas du knner dej hemma hr......som jag

Comment

Bortsknkes

Tnkte bara frga, hur hittade du hit? Knner du ngon hr eller hittade du denna sidan av en slump? Det r ju inte direkt vrldens mest knda forum.

Comment

Bortsknkes

Nja, pansar kan vl nd inte vara fr tjockt Christian. Fr tungt hller jag med om, men inte fr tjockt.

/Tomas

Comment

Bortsknkes

Jag knner ingen hr (n i alla fall), men jag skte p lite saker o s hittade jag den hr sidan. Vger det verkligen s mycket, drivmotorerna som jag ska anvnda r typ vrldens minsta s jag har ganska mycket vikt kvar att anvnda.

Comment

Bortsknkes

Magnus: Kom grna till vr robottrff i Gteborg lrdagen den 31/7. Se mer info under Kalender p http://rawbot.rules.ithttp://rawbot.rules.it. Notera dock att informationen r preliminr och kan komma att ndras in i det sista. Vi jobbar f.n. p att frska vara p en annan plats med tak, s att vdret inte pverkar oss.

Fr du klart din ant skulle det vara roligt, men inte ndvndigt. Vi r dock intresserade av att se din grsklipparrobot.

/Tomas

Comment

Bortsknkes

Allt beror p hur mycket pansar du kommer behva. Har du ltta motorer och framfr allt ltta batterier s kan det mycket vl g med s pass tjockt.

Men du har ingen nytta av det, fr det finns nd ingen robot som tar sig igenom ens halva det. MilitANT r vl den som kommer nrmast, med en 40 grams skiva p ungefr 54000RPM vilket ger ver 200J vid maximal hastighet.

Skulle detta vara i en 100 kilos tungviktare skulle det motsvara ver 1300kJ (Hypno-Disc hade 6kJ nr dom kom till final i Serie 4).

Vid en perfekt trff utan saker som luftmotstnd r detta tillrckligt fr att skicka motstndarens robot ver 130 meter rakt upp i luften!

S det spelar inte s stor roll ifall du har pansar som kan ta emot sdana mngder med energi, fr roboten kommer nd flyga till halva vgen till mnen efter frsta trffen.

D r det bttre med att ta tunnare pansar, som bjer sig och absorberar energin istllet fr att fra ver den direkt in i roboten.

Kolla till exempel p EntrAnt, dom har betydligt tunnare pansar n 2 millimeter, och nd verlevde den ett flertal trffar vid deras senaste mte.

Comment

Bortsknkes

Jag litar p dina utrkningar Christian, ska anvnda tunnare pansar. Dock har jag inte brjat bygga min ant nnu och den lr knappast bli klar till 31/7. Angende min robotgrsklippare kan jag sga att det r vldigt budget o amatrmssigt, ehm, vi snackar glassldor o smltlim. Och den r inte 100% klar fr n jag har ordnat basic stamp hjrnan i den.

Comment

Bortsknkes

Budget r ofta det frsta alternativet inom denna sporten s tveka inte att visa upp den eller s, alla robotar r ju inte direkt av samma klass som dom du mjligtvis sett i TV

Comment

Bortsknkes

tjena och vlkommen till forumet Magnus, har du lust att lgga upp en bild av grsklippar roboten i din profil ?
                              Vart i landet bor du ?

Comment

Working...
                              X