Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skrythörnan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Skrythrnan

Ville bara meddela att Johan och jag testade vapnet p vr robot idag. Ganska kallt ute och sledes ganska lngt ifrn fullt s (CO2 frn tuben har lgre tryck vid kyla).

Gissningsvis klmde vi med cirka 3-4 tons kraft (mot 8 ton som r teoretisk max) och vi gjorde mos av en begagnad stereo och ett skruvstd i gjutjrn. Kan bli riktigt trevligt att se nr frhllandena r optimala.

Vi vet dock inte om vi vgar kra den fr fullt utan lexanskydd fr skdare. En bit av skruvstdet flg nmligen ivg och lyckades trffa mig p benet trots att jag satt i skydd bakom en grvskopa! Inte direkt hrt men det blev ett blmrke :sad:. Med lite otur kunde det ha gtt mycket vrre...

Bilder p ventyret och ngra korta videosnuttar kommer p hemsidan snart (troligen efter nyr) eller kan fixas via mail/msn fr dem som r vldigt intresserade .

Christian: Hur gr det med filmerna av serie 7? Min kontakt i England som lovade fixa dem har inte svarat p ett tag s du r nog mitt enda hopp .

Comment

Skrythrnan

maila mej lite bilder p skapelsen och nr du testade den
      mats.flen@spray.se

Comment

Skrythrnan

Jag tar ocks grna emot ngra bilder per mail,
        marten_r_k@hotmail.com

Comment

Skrythrnan

ja me erikkknutsson@hotmail.com

Comment

Skrythrnan

Tjenix,

Jag har haft tok-mycket att gra de senaste dagarna och har inte haft tid att ens fundera p ngot med robotar :sad:.

Jag kan skicka bilder/videosnutt till er men jag mste f ner dem lite i storlek frst. Tror inte ni vill ha en zipfil p 17 Mb i brevldan .

Comment

Skrythrnan

idag fick jag tag p 2st skruvdragare s det r inte jtte mycket kvar nu p roboten. s rkna med mig till robotmtet

Comment

Skrythrnan

det rcker med en zip p bilderna, videon kan vi ta p msn nn gng

Comment

Skrythrnan

jag spnar p att kanske ska bygga en mindre arena fr fw. kanske passar fr hw ocks.

Comment

Skrythrnan

Du Erik, du har sagt s mycket att du ska bygga, men som det hnder fr alla byggare, s kommer tre gnger faktorn fram. Som exempel: Tre gnger s dyrare, tre gnger s jobbigare, tre gnger s lngre tid etc. etc.

Tnk p d ocks att HW r ca. en meter gnger en meter, eller nt snt, att dom ska kunna ha utrymme att kra p, bra underlag, och skerhet s att dom inte kan braka igenom arenan och in i publiken
                    Ni andra, som r mer erfarna, rtta mej om jag har fel.

Comment

Skrythrnan

jag tnkte mest p fw och det bara skulle ngon sarg eller nt inget jtte stort. men pengar r inget problem fr ut 140 000 p sjukfrskringen snart

Comment

Skrythrnan

Om du nu r seris med det om sjukfrskringen, s ska du nog titta p andra arenor s kanske du fr egna ider. Ta Team Ground Control´s arena som exempel, fast gr den i ngot mer stabilare matrial n tr

Comment

Skrythrnan

mmm. jag fr faktiskt ut det p frskringen.

Comment

Skrythrnan

Vad bra, d ska du nog gra en arena fr tungvikare, fr att det gr lika bra med en HW arena som fr andra viktklasser.
                            Du ska nog frga runt lite om hur folk vill ha arenan, som t.ex tr som underlag (kanske stl!), lexan skydd, eller ngot vrigt. Brja skissa p hur den ska se ut innan du startar bygget. Kanske ocks ska anlita folk.
                            Men mitt bsta tips r att du skaffar sponsorer, ven om du har s jtte mycket pengar, s ska du nog kunna unna dej sjlv, och s ser det ite coolt ut med sponsor logon p arenan

Comment

Skrythrnan

Kanske lite OT, men 140 000?! Vad har du rkat ut fr?

Comment

Skrythrnan

jo jag har svr astma sen jag fddes och s fr jag migrnattacker en gng i veckan. inte s roligt att ta 9 medeciner om dan heller:sad:

Comment

Working...
                                X