Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skrythörnan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Skrythrnan

Coolt! En till tungviktare frn ingenstans .

Vlkommen in i gnget och hoppas ni blir kvar.

Det har funnits ngra frut (p gamla forumet) med stora frhoppningar och nstan frdiga tungviktare som tyvrr sedan frsvunnit helt. Nu tror och hoppas jag p att ni kommer att hnga med hela vgen ut och det vore otroligt kul att trffa er (och roboten ) p nsta mte i –rebro eller Gteborg.

Comment

Skrythrnan

Vilken tur att jag har viss insyn i erat projekt s att jag kan utveckla onskefulla motstrategier.

Comment

Skrythrnan

Petter du har viss insyn ja. Men snlla dra nytta av din insikt och inse att loppet r krt. Det finns tyvr inga strategier som skulle kunna kncka vran (planerade) mosnterrobot. Den r bde fullt ddlig och totalt okrossbar i alla vinklar. Mohaahahaha ha ha ha hi,

Comment

Skrythrnan

http://www.tradera.com/auction/aid_8386244http://www.tradera.com/auction/aid_8386244

Comment

Skrythrnan

Wow...inte gratis direkt de motorerna...ganska dyra rentav fr vad de verkar kunna prestera skulle jag vilja pst.

Och vikten...21 kg styck....urk

Comment

Skrythrnan

Hello Mrten .

Comment

Skrythrnan

Hello Johan och alla andra. Jag har ngon form av MSN men jag har inte mycket till uppkoppling hemma s jag brukar aldrig anvnda den, kanske ska brja med det igen dock

Comment

Skrythrnan

Pic on profile!!!

Robeteq reglage hemma!!!
                  Motorer betalda och bestllda!!!
                  Batterier p gng!!!

Comment

Skrythrnan

Kanske r lge fr en uppdatering frn vrt hll?

Som ni vet s kom frsta leveransen frn vra laserskrare strax efter Gteborgsmtet, men p grund av den mnskliga faktorn blev ngra utav dessa delar fel. Sen s brann deras lager ner fr ett par veckor sedan, och ven om deras frskring tckte hela kostnaden s skulle den kompletterande leveransen uppenbarligen frdrjas.

S vi bad dom att vnta med tillskrningen av dom delarna, s vi kan ta tillfllet i akt och designa om s gott som hela roboten.

Utseendet har inte ndrats s mycket sedan innan, men det r f delar som ens pminner om den ldre versionen. Allt detta fr att frenkla monteringen samt ka kraften och effektiviteten flerfaldigt.

S jag hller nu p med att rita om alla delar i CAD-format, fr att minska risken att de nya delarna ocks blir felskurna. Dom har lovat oss att ifall vi skickar ner ritningarna inom kort s kan dom skra ut nsta vecka.

Det blir fortfarande ingen svetsning, utan allt kommer endast skruvas ihop. Dock har vi kommit fram till en ny metod fr att minska ner antalet skruvar, och samtidigt ka styrkan flerfaldigt.

Vi ska numera ha Hardox p mera stllen n tidigare, nu finns det ingenstans dr vi hller tillbaka! De enda stllena dr vi har annat material r magnetkrnorna, d Hardox inte har srskillt bra magnetiska egenskaper. Dom gr vi istllet utav Domex 330 (en utav SSABs lite svagare stl som dremot har avsevrt hgre permabilitet).

Jag har gjort ngra mindre ndringar p hemsidan, som fr vrigt ocks ska f en ny address inom kort.

Jag har inte ork att skriva ner alla de delar vi har numera, men det r endast ett par smsaker vi saknar. Ska ven se ifall vi har mjighet att f sponsring p dessa, inte fr att det behvs utan endast fr att vi kan.

Comment

Skrythrnan

„ntligen har de frsta utklippta aluminiumstyckena till de invndiga chassikomponenterna kommit. Nu r det bara dags att brja frsa och svarva lite s har vi nog ngot som liknar en robot innan jul och om ngra mnader s har vi skert ngot som kan rra p sig

Comment

Skrythrnan

Designen ndras och ndras, men det blir en avsevrd frbttring varje gng. Nu har vi ett mindre problem kvar att lsa, sen skickas ritningarna ivg till laserskrarna och tillskrningen ska ske inom kort.

Vi har nyligen inhandlat lite diverse elektriska delar vldigt billigt frn ett stlle p Internet. Det inkluderar 20 stycken 50W effektmotstnd p 10 Ohm, runt 400 meter med lackisolerad koppartrd, samt 10 meter med extra bjlig kabel fr anvndning i vra larvband.

Fr vrigt r kabeln uppbyggd av koppartrdar p 62 micrometer styck! Fr att anvnda ett vldigt tekniskt uttryck, s knns kabeln nstan som kokt spagetti.

Fr det ovanstende betalade vi hela 400 kronor, inklusive frakt.

Comment

Skrythrnan

Hmm....vad ska du med effektmotstnden?

Comment

Skrythrnan

Gummimattan till larvbanden anlnde i gr, helt tillskuren och frdig. Vi hller ven p och frhandlar om eventuell sponsring p ngra utav de sista delarna vi behver. Efter detta r det bara en snabb resa till Elfa och sedan har vi allt som behvs.

S nu r det bara den olidliga vntan p att delarna ska anlnda frn vra laserskrare.

Comment

Skrythrnan

vntan „R alltid OOOOLLLIIIDDDLLLIIIIGGGTTT, vntar ven jag p grejor som ska komma i veckan

Comment

Skrythrnan

Har ftt tag p en FET motor, kolla min profil, den drar som max 210 amp och har elektromagneter, kan kras p 12-24 volt, drar 20-30 amp p tomgng !!! kablarna till den r p 6mm2 och jag har provkrt den p ett 12 volts 7 Ah sla.
                                diameter 120 mm lngd 170 mm motoraxel diameter 18mm motorstyrka Nm ? bra om jag fr fr mej att bygga en hydralpump till

Comment

Working...
                                X