Announcement
Collapse
No announcement yet.
Skrythörnan
Collapse
X
-
Skrythrnan
var ute och cyklade idag, ja ni lste rtt....
Rkade hitta en liten men bra skrotgrd som har bde kraftfulla 12 och 24 volts motorer, hydralik mm.
Hade hydralkolv p 63*250 och en p 80*300-350 fr 500 !!! kr st (2 st av vardera).
kollade bara lite snabbt, ska kolla runt lite nogrannare nsta gng
Comment
-
Skrythrnan
–hm, HEJ! Jag har sedan ngon mnad frgves,fram tills nu d, frskt att f ett account till detta formidabla forum, men bttre sent aldrig. och som jag har mrkt p de senaste diskussionerna s behver kanske stmmningen livas upp lite hr p forumet nu.
Jag r allts Mrten och jag har sen de visade de frsta avsniitten med Craig Charles visades p TV4 varit helt sld p fenomenet Robotwars. (Det var jag som tipsade och invigde min gode vn och granne Petter Kefir Tribe Nilsson, i denna ondskefulla galenskap, och jag var lite aktiv i de frsta forumet nr programmen fortfarande visades p TV4)det rcker om mig, om ni undrar ngot s r det bara att frga eller mejla.
Detta r ju skrythrnan s det passar sig vl at skryta lite. Jag bygger min robot (inget namn nnu) tillsmammans med en klasskamrat p skoltid som ett projekt. Den r i stort sett helt sponsrad och den kommer hlla vrldsklass. Det r en robot som drivs av dubbla Bosch GPA 750w och den ska utrustas med en elektrisk yxa driven av dubbla magmotor S28 400.
Rkna med att jag kommer lgga in mer inlgg p den hr trden, fr det r ingen dmjuk robot som vi bygger. :-)
Comment
-
Skrythrnan
Vlkommen till forumet!
Lter som en farlig maskin ni bygger, men ni tror inte att roboten kommer ha en tendens att hoppa till ganska ordentligt nr ni skjuter av hammaren? Magmotor S28-400 r en vldigt bra motor, frutsatt att ni kan frse den med tillrcklig spnning och strm. Vad ska ni ha fr batterier?
Sen br ni ocks vara frsiktiga med startstrmmen p ett par Magmotors, jag talar av erfarenhet nr jag sjer att den r hg.
Ja, det stmmer! Jag inhandlade en Magmotor fr ngra veckor sedan. Det var en C33-300 som jag lyckades hitta begangnad hr i Sverige. Den var dock mrkt Inductive Components och kom tydligen frn en eldriven cykel eller ngot liknande.
Men till skillnad frn S28-serien s r den inte direkt lmplig fr robotar. S jag kan sja redan nu att den inte kommer att hamna i Scrambled Eggs.
Comment
-
Skrythrnan
Vlkommen Mrten. Den instllningen behver vi mer av.
Jag har lagt upp dig i vr lista ver svenska robotar. Du fr grna komma med mer information framver. Kolla in listan p http://rawbot.rules.it under Svensk robotkamp / robotar.
/Tomas
Comment
-
Skrythrnan
Vilket hrligt mottagande, det knns redan som att jag knner mig hemma hr. Att S28orna drar ordentligt med strm r vi ganska medvetna om, tnkte lgga ett inlgg p strmfrbrukningstrden om det. Att vi redan r med p listan ver svenska robotar r ju guld vrt, vilken organisation!!!
Comment
Comment