Announcement

Collapse
No announcement yet.

Göteborgsmötet - Grenar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gteborgsmtet - Grenar

Jag ska brja bygga p en FW s snart jag fr pengar men jag tvivlar starkt p att den hinner bli klar, kan brja tidigast runt slutet p juni :-(
    Men vi fr se, ska frska iaf!

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Vi kommer frska se till att det finns mjlighet att ladda batterierna under dagen.

/Tomas

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

De menar med 300 meter frlngningskabel som frra ret?

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Det fungerade jttebra nda tills ngon rkade trycka p en brytare p grendosan.
          Faktum r att jag tyckte lsningen var ganska bra. Det enda vi egentligen saknade var en stuga med air-condition.

Ha Kul / STB

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Hur blir det med CO2 pfyllning?

Om vrt vapen funkar bra s kommer vi kanske behva en till pfyllning.

Kostnad? Och vart grs det?

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Visst, det fungerade jttebra. P tal om det, ska vi ta med vra 200 meter kabel denna gngen med?

Men nr det gller kolsyra, jag kan nog f tag i en stor 7 kilos brandslckare. S om ni plockar med en ngolunda exakt vg och ett antal hydralkopplingar s kan vi fylla p sjlva.

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Hmmm....att fylla p CO2 sjlva r vl kanske inte s bra fr oss utan ngon som helst erfarenhet? Det r ju ganska viktigt att omgivningens temperatur r inrknad i det hela och s kan det ju bli diverse andra roligheter nr man fyller p. Om det finns ngon erfaren brandslckarpfyllare skulle i alla fall jag uppskatta om denne fanns p plats OM vi gr detta.

Annars kan ju vi frska f tag i flera fulla tuber som vi tar med oss ner till fighten och byter direkt i roboten. Fast till mycket mer n 3-4 matcher r nog inte att rkna med. Det beror ju i och fr sig hur lnga matcherna blir ocks.

*Activate*...*PANG*...Slut....

(Om det var vi som sprngdes eller motstndarroboten som blev platt fr ni tolka som ni vill ).

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Jag har fyllt p kolsyredrivna luftpistoler och det r inte srskilt dramatiskt. Ser man till att riktiga adaptrar anvnds s r det inte alls svrt.
                  Det behvs kanske inte 200m men en stump r alltid bra.

Ha Kul / STB

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Hehe, nu kom huliganen fram inom Stefan!

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

LOL. En helt fylld kolsyreflaska r faktiskt inte s farlig. Det tar s lng tid fr vtskan att koka till gas. Det r nr den r nstan tom och gasmngden r stor som energiavgivningen kan vara snabb. Hanterat med lite sunt frnuft s r riskerna inte s stora vid pfyllningen. Jag r mycket mera rdd fr en robot med kolsyrevapen. Det r nr man blser in energin i kolvar mm som det blir farligt.

Ha Kul
                      STB

Comment

Working...
                      X