Announcement

Collapse
No announcement yet.

Göteborgsmötet - Grenar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Göteborgsmötet - Grenar

Hej!

Fr att trffen skall bli ngot mer organiserad n frra ret, fr vi fundera lite p vilka grenar vi skall kra. Hr r ngra frslag.

Hinderbana:
    Roboten skall ta sig genom en hinderbana p kortats mjliga tid.

Dckinsamling: Tv robotar mts och skall samla in flest dck till sitt ml. Vi krde grenen 2003 och tyckte att den var rtt bra, men Rawbot hade ett klart vertag pga. sin design. Det kommer drfr vara tilltet att hnga p en fngstannordning p roboten infr den hr grenen. Vikten p den kommer inte att rknas in i robotens vikt.

Tvekamp (Turnering):
    Tv robotar mts i envig, och vinnaren gr vidare. P grund av det begrnsade antalet robotar fr vi nog utforma detta som ngon sorts gruppspel, dr s att alla fr mta alla i grundomgngen och sedan gr vidare p pong.

Eliminator:
    Alla robotar mts i en gruppfajt. En robot i taget ker ut.

Sumo (turnering):
    Tv robotar mts i en cirkel. Det gller att hlla sig kvar i cirkeln och knuffa ut motstndaren. Gruppspel som i tvekampen.

/Tomas

Gteborgsmtet - Grenar

En turnering med tvekamp r vl nstan ett mste (annars r det ju inte Robot Wars)! Sumo kan ju ocks vara ganska kul (dock blir det antagligen betydligt kortare matcher). Eliminator borde ocks fungera, men hinner vi med mer n s?

Det som terstr r de lite snllare grenarna (dr jag anser att ven dragkamp borde ing). Men till skillnad frn dom andra grenarna s tror jag inte det blir s lyckat att kra turnering, utan mest fr att sysselstta sig mellan de mer fientliga matcherna.

Detta r vl egentligen sjlvklart, men jag anser att vi ska kra varje turnering en t gngen (s vi avslutar en innan vi pbrjar nsta). Fram mot slutet av varje turnering kommer det dock bli en del robotar som r inaktiva, s d kan det vl vara bra med de lite snllare grenarna?

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Hur kunde jag glmma av dragkamp. Den grenen r dremot inte speciellt snll mot motorerna i den egna roboten.

Vi fr se hur mycket vi hinner. Det r bttre att ha ett aningen fr spckat schema, n ett fr tomt.

/Tomas

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Ska vi inte brja med de snlla grenarna, medan robotarna fortfarande rullar?

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Men d kanske vi inte hinner med de roligare grenarna, som faktiskt nd r vad Robot Wars handlar om!

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Jo, frvisso....men om man gr upp ett schema med ungefrliga tider kan man ju skippa grejer om de tar fr lng tid....men det kanske r rtt att ta det bsta frst nd...det kan ju bli regn.
            Dock r det ju en uppenbar risk att det knns trkigt p slutet om man har gjort allt det stora.

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Vilka ord du anvnder, Robot Wars kan aldrig bli trkigt!

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Jag fick ett tips frn Mario i Belgien angende detta, vad sjer ni om att knyta fast ballonger p baksidan av roboten som motstndaren sedan frsker smlla?

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Det r ju en jvligt bra id, men d mste man vara snabb........problemet r bara att jag kommer skert vara den nda fw drborta......lite fusk :sad:

Men vad kommer Antweight att kra fr ngot d?

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Skulle inte Danny bygga en FW ocks?

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Team Bovik kommer med en FW, om de hinner klart.

/Tomas

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Jag tycker faktiskt ox att vi br ta de snllare grenarna frst. Risken r annars vldigt stor (med tanke p frra ret) att mnga robotar har fr stora skador fr att fortstta.
                        Det gr ju att spara p tiden i fighterna d istllet (om det skulle behvas)? Tex gra som p Battlebots med 3 minutersfighter?

Hller dock med om att det som r riktiga Robot Wars r ju fighterna. Men tyvrr r vi fr f robotar fr att fixa en stor egen turnering nnu.
                        Schemat kan ju vxla mellan de olika grenarna OCH olika viktklasser hela tiden. P s stt s fr alla i publiken tid att se lite olika viktklasser och vi andra hinner fixa eventuella saker p vra robotar.

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

http://www.bovik.homeip.net/robot/Flugviktprojekt.htmhttp://www.bovik.homeip.net/robot/Flugviktprojekt.htm

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Vad har de ftt flugvikt ifrn???

Comment

Gteborgsmtet - Grenar

Jag freslr att vi kr eliminatorn sist och bara en match. Jag kommer i alla fall inte ha hur mycket batterier som helst.

Joacim, din fw kan hjlpa min robot att dra . Annars tnker jag nog stta bromsar p min robot.

Comment

Working...
                              X