Announcement

Collapse
No announcement yet.

ROBOTMÖTE 2010

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ROBOTMÖTE 2010

Tnkte att jag skulle lyfta frgan om nsta robot-trff.
    Ngon som har planer fr ett mte till sommaren?

Och skulle det annars finnas intresse av att komma hit
    till Ume om jag skulle frska ordna ngot?

Re: ROBOTM–TE 2010

Det skulle nog knnas lttare att komma fr oss om vi slapp sova ver. Ume r nog omjligt att ka till p en dagstur. –rebro kndes verkomligt. „ven om resan var lng s kommer man nd hem i s rimlig tid.

Ha Kul
    STB

Comment

Som lngst har jag kt till „lvekarleby nra Gvle, och det var fr det frsta Myrviks msterskapet som hlls. Dessvrre blir det svrt att ta sig till Ume. Bara frn –rebro och dit tar det ca. 8 timmar med bil, sen r det ngra timmar extra fr de som bor mer sderut.

„n s lnge funkar –rebro, vi har tillgng till bde gratis utomhus plan och lite mindre inomhus lokal ifall vdret krnglar.

Jag kan frst att det blir jobbigt fr dig att ka hela vgen frn Ume fr ett litet Robot Mte, men tnk p att det hnder inte s ofta. Sjlv flyger man till England och tvlar d och d

Comment

Jo, jag frstr att det kan knnas lite lngt att ka.
        Och speciellt d om man har en tungviktare att slpa p...

Fr egen del kan jag komma ner till ett mte i sommar igen, men
        anledningen till att jag frgar r att jag frsker f andra hr i
        Ume att brja med robotbyggande, och jag tnkte att en trff hr
        skulle kunna vara ett bra tillflle att visa folk vad det hela gr ut p...

Men det vara bara en tanke jag hade. Om ngon annan knner fr
        att ordna ett mte lngre sderut s kommer jag grna ner till det istllet.

Comment

Att gra reklam fr Robot Wars i Sverige r vldigt svrt fr oss entusiaster. Robotars (RC styrda) popularitet har sjunkit till bland det lgsta sedan showen lades ner redan 2003 (??). Att vissa av oss fortfarande hller p efter mnga r r ganska bra gjort. Dock har flera stycken slutat p grund av olika skl under de senaste ren.

Jag skickade ut ett mail fr ett tag sedan till flera ldre robot byggare som inte har hrt av sig p lnge eller frsvann i flytten frn Gamla Robot Wars forum till FRA, och fick ngra svar tillbaka. Jag skickade ven med lnk till det hr forumet ihopp om att de skulle registrera sig och brja skriva med oss.

Personer jag fick svar tillbaka frn:
          Skaparna av W70 (Whirlpool 70) som slogs i frsta vrldsmsterskapet har packat ner sin robot i en flygcontainer fr framtida fighter.
          Mrten (Team Crazy Swedes) hller p och pluggar fr fullt, drav att han har svrt att hlla uppe med robot projektet
          Och s har jag ftt kontakt av Lennart, skaparen av Mircofrog (oklart projekt) som grna hnger p om intresset fortfarande finns.

Comment

Jag r alltid sugen att ka med p robotmten . Vill ju helst bygga en ny robot nu med liknande vapen som jag har p Mithril men det tar emot i entusiasm , tid finns det hyfsat av dock. Jag har en frdig skiss men mste fixa en massa nya delar och sen ska ju det hela byggas ihop ox. Behver nn som sparkar mig i baken lite d och d knns det som .
            Hoppas att det hela knns lttare nr det blivit riktig vr/sommar .

Det r en pensionerad herre, vid namn Bertil, som tagit kontakt med mig ngra gnger fr tips om hur man bygger en HW-robot. Jag vet att han skaffat in en hel del prylar men vet inte hur lngt han kommit i sjlva byggandet. Jag har hnvisat honom till forumet flera gnger men vet ej om han r direkt aktiv hr inne. Han r nog dock intresserad av att eventuellt komma med p ett robotmte.

Comment

Har inte Mats skrivit ngot inlgg n? Skumt.

Hur som helst s pratade jag och Mats ver msn om Robot Mtet 2010, och ska jag vara rlig har jag glmt bort att bertta att jag lngre inte har tillgng till vran plan i –rebro lngre p.g.a familje problem. Frlt fr detta.
              Mats kom med lsningen att hlla p en tom parkeringsplats i Katrineholm fr rets evenemang, om det gr bra med alla? Annars den som vill f anordna istllet.
              Jag ska frska stlla upp med bidrag i r ven om det bara blir en slagpse fr andra d jag inte har tillgng till vertyg eller maskiner.

Comment

Jag har p frslag att vi kan vara i Katrineholm denna gng. Hade tnkt mej en ledig parkering som ligger nra en byggvaruaffr, d slipper vi bekymmret med att slpa masonitskivor runt halva stan. Blir antagligen en lrdag eller en sndag, fresl datum och tid om NI r intresserade av detta frslag.

„r det lagom med en arena p 4,4x4,4 meter ? blir som frra gngen utan skyddsstaket.

Kan ju alltid hra lite med byggvaruaffren om ev sponsring av masonitskivor mm

Comment

Jag kommer grna ner till ett mte, oavsett vars det blir. Inom rimliga grnser naturligtvis...

Har ftt hem ett nytt fartreglage nu, s troligtvis kommer jag att ha en robot med mig p mtet..

Ngon gng under vecka 26 skulle troligtvis passa perfekt fr mig.
                  Kommer frmodligen att vara i Stockholm d hursomhelst, och det vore ju
                  frfrligt bra om jag inte behvde ka tv gnger...

Comment

Ingen annan som har ngot frslag p datum fr mtet..??

Comment

Vecka 26 r jkligt tight. Jag slutar inte frrns vecka 22, och d ska jag hinna flytta ifrn dr jag bor nu och bygga om. Men jag kan inte komma p ngot bttre datum sjlv. De enda dagarna i veckan som jag tror folk kan r Lrdag eller Sndag d mnga jobbar fortfarande.

Angende arena; Det r fortfarande oskert i –rebro, men som det ser ut nu verkar vi kunna tennisplanen igen, ifall det nskas. Kan dock inte sga ngot helt skert.

Comment

Hur pass mnga r det som r intresserade av att komma p Robotmte 2010, om det hlls i –rebro eller Katrineholm?

Comment

Jag tnker definitivt komma, oavsett vilket av stllena det blir.

Comment

Fr om vi inte fr tillrckligt mnga intresserade s kan vi gra som 2008, skjuta upp ett r och komma tillbaka starkare nsta?

Comment

Att komma tillbaka starka nsta r har jag inga invndningar emot, men det vore ju trkigt om det inte blev ngot mte nu i sommar...

Comment

Working...
                              X