Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vapen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vapen

det r inga bra skrotgrdar dr jag bor.

Comment

Vapen

Fr er som bor i vstsverige kan jag tipsa om Kunglvs Jrn & Metallaffr. Hoppas att kartan fungerar: http://www.gulasidorna.se/query?what=map&mop=cs&mapstate=7%3B1274512%3B64134 44%3B0%3B1274281%3B6413703%3B1274744%3B6413186%3B& mapcomp=RSID_11913326%3B%3BKung%E4lvs%2BJ%E4rn%2B% 26%2BMetallaff%E4r%2BAB%3BAgnesbergsv.%3B14%3B%3B4 2438%3BAGNESBERG%3B031%3B330%2B45%2B92%3B%3B%3B127 4513%3B6413445%3B1%3B1&heading_exact=&heading=&stq =0&nearby=&ns=http://www.gulasidorna.se/query?what...12%3B6413444%3 B0%3B1274281%3B6413703%3B1274744%3B6413186%3B&mapc omp=RSID_11913326%3B%3BKung%E4 lvs+J%E4rn+%26+Metallaff%E4r+AB%3BAgnesbergsv.%3B1 4%3B%3B42438%3BAGNESBERG%3B031 %3B330+45+92%3B%3B%3B1274513%3B6413445%3B1%3B1&hea ding_exact=&heading=&stq=0&nea rby=&ns=

Det r fr ovanlighetens skull en skrot fr industrimateriel, som dessutom inte fragmenterar dyrbarheterna. Inga bilar men massor av olika sorters metallmaterial, hydraulik- och pneumatikkomponenter, kedjetransmissioner mm, mm. Ett riktigt bra skrotupplag fr robotbyggare, och ett trevligt ml fr en heldagsutflykt.

/Tomas

Comment

Vapen

Hehe, vi mste ka dit snart!

Comment

Vapen

Tusan, vad snabb du r. Man hinner ju knappt trycka p post innan du svarat.

/Tomas

Comment

Vapen

Jag tycker 3 minuter r ganska lngsamt...

Ja, jag skojjar bara!

Comment

Vapen

Kan nn ordna delar drifrn om man ber snllt ?
              Bor fr lngt bort fr att kunna avlgga ett besk p den skroten.

Comment

Vapen

Hur gr det med era vapen Mats och Erik. Ska Ni ha hydraulik? Fixat prylarna som behvs isf.?

Comment

Vapen

jag r inte sker p om jag ska ha en hydraulisk krossare lngre. jag vet inte s mycket om hydraulik.jag vet mer om pneumatik lst p en del om det

Comment

Vapen

Kan man kanske stta dit en metall yxa p en borrmaskins axel? Det r ju enkelt fr en nybrjare...

Comment

Vapen

Erik, bara fr att du har lst p en del om pneumatik betyder inte det att du kan tillrckligt fr att bygga ett kolsyra system! Vet du till exempel exakt vilka delar du behver? Jag frsker inte vara elak nu, men det vore olyckligt om du skadade dig.

Gr som Joacim freslr, anvnd elmotorer. Bde billigare och mycket skrare! Gr du det rtt kan det bli bde starkare och betydligt bttre n pneumatik, kolla bara p robotar som Beta.

Comment

Vapen

hmm......har aldrig hrt talas om roboten Beta, kanske du har en lnk, till en bild eller nt snt? (Vilket inte skulle vara en verraskning )

Comment

Vapen

Men mnniskor! Har ni inte hrt talas om Beta?

http://www.teamhurtz.com/http://www.teamhurtz.com/

Comment

Vapen

vad fr motor ska man ha till en spinner?

Comment

Vapen

Jag antar att du har hrt att det inte r lmpligt att bygga en spinner, eftersom du inte kan tvla i Sverige....

Men, motor till en HW-spinner? Var det inte ngon hr som hade en enstaka Bosch? Jag hade nog siktat p ngot lgbudgetalternativ....men jag vet inte din budget. En annan tanke r att fixa en rullande robot, och fixa spinnandet sen....

Comment

Vapen

Hur stor diameter och varvtal ska du ha p spinnern , vikt ?

Comment

Working...
                                X