Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stål

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• StÃ¥l

Ngon som vet vilket stl som r mest slagsegt, eller vad det nu kallas..??

Funderar p att bygga en del av chassit i stl, men vet inte vilken sort jag ska kpa.
    Den hr detaljen behver inte vara speciellt hrd, utan huvudsaken r att den r seg
    s den inte spricker om roboten fr en kraftig smll. Frslag??

Re: Stl

Fjderstl? Team Silverbullet eller vad de nu hette anvnde sig av det som vapen framtill. Det hller och lyckades med att punktera Rawbots ena hjul

Jag vet inte om rostfritt r s mycket segare n vanligt, men jag lgger det som en gissning.

„r det inte bttre med ett starkt chassi, mer n segt? Eftersom chassit mest fr stora smllar vid en kort stund, s borde det segare varianten ge vika snabbare?

Comment

Jo, det ska vara starkt, men inte ndvndigtvis hrt...
      Jag vill ha ett lite mjukare stl fr att det inte ska spricka s ltt..

Vet du handelsnamnet fr ngot bra fjderstl?

Comment

Eliten i Europa anvnder sig av Hardox. De som har rd anvnder Titan . Fjderstl r vldigt starkt men samtidigt segt s det r nog en bra produkt men jag vette fasen var man fr tag i det, utom i stora fjdrar p skroten sklart. Ingen aning om det gr att kpa i plattor eller vad det kostar.

Nog lttare d med Hardox. Varje riktig smed i landet br veta vad Hardox stl r fr ngot. Det anvnds till slitytor p skopor och btar m.m. SSAB i Oxelsund r grymt schyssta och brukar stlla upp fr oss Robot Wars killar . Om inte annat s kan de skert bertta fr dig hur du fr tag i rtt sort Hardox i Ume.

Comment

Working...
        X