Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur går det för alla?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hur gr det fr alla?

Jag antar att han har rknat med det, men annars har Johan rtt, hydraulik vger ganska mycket.

Comment

Hur gr det fr alla?

Mats, som jag lovade s har jag beskt skroten.

Dom hade tyvrr inga 80*250 kolvar, men dremot s hade dom ett tiotal med 100*150 kolvar. Dom borde fungera minst lika bra, bara du ndrar utvxlingen.

Jag lyckades ven f ner priset till endast 250 kr styck! Dock tillkommer ungefr lika mycket i frakt. „r du intresserad?

Comment

Hur gr det fr alla?

ska fudera lite p det, r kolven dubbelverkande ?
        det r frakten och slaglngden jag r lite skeptisk till, frakten gr ju tyvrr inte att gra nt t.

jag r medveten om att det kommer att vga lite med hydralik, bra att skaffa delarna frst och sen bygga.

Comment

Hur gr det fr alla?

Ja, den r dubbelverkande. Men det spelar egentligen ingen roll om du anvnder en 80*250 kolv, eller en 100*150 kolv.

Fr du kan f samma resultat med bda kolvarna, bara du ndrar utvxlingen. Hur mycket tryck vill du ha p spetsen av armen?

Comment

Hur gr det fr alla?

3 ton ca, r rdd fr att kncka nn detalj i upphngningen till armen med 16 tons tryck.
            fredrar en kolv med slaglngd p 200 -250 mm.
            fr ju kortare slaglngd man har p kolven ju mer lr det fresta p upphngningen (hvstngsprincipen) jag avstr frn kolven s lnge och ser om jag hittar nn dr jag bor.
            Tack fr att du lade ned lite av din tid till att hjlpa mej, r det nt du behver s ska jag frska hjlpa dej

Comment

Hur gr det fr alla?

Du kan ju gra s att du njer dig med att spetsen rr sig 150 mm (med 16 tons tryck), fast du sedan har en instllningsbar hjd p spetsen.

Sedan r det bara att stlla in hjden p armen infr varje match, utefter hur hg mostndaren r.

Sen kan du ven vlj att ta kolven som http://www.teambadteeth.com/>

Comment

Hur gr det fr alla?

Vr kolv r i princip nstan ny s priset kan bli ganska hgt...

Om jag vore du skulle jag oroa mig fr kolvens vikt. Eftersom att vr p 63/150 vger ca 7kg s lr en 80/250 vga massor.

Comment

Hur gr det fr alla?

Hehe, den kolven jag hittade vgde ver tre gnger s mycket!

Comment

Hur gr det fr alla?

hehe kul, men kallas robotarna fr hevyweight utan anledning ??? t.ex att dom fr vga 100 kg. och ett vapen som vger ca 20 kilo r vl ok ? kolla p hypnodisc, disken vger 22 kilo

Comment

Hur gr det fr alla?

Jojo...men kolven r ju inte det enda...det ska ju till motor, pump, olja och styrsystem. Man kan ju ven rkna (strre) batterier om man vill.

Comment

Hur gr det fr alla?

Jag tycker att du ska frska hitta ett/en lttare vapen/kolv. 22kg fr en kolv r extremt mycket.

Kom ihg att du antagligen behver ett stort chassie, mycket pansar med mera som vger massor.

Comment

Hur gr det fr alla?

Hehe, den kolven vger ganska mycket. Men vill du ha den ska jag inte hindra dig!

Men genom att ha en instllningsbar hjd p spetsen s slipper du en hel del vikt, d kolven inte behver vara lika lng.

Comment

Hur gr det fr alla?

Hypnodiscs skiva vger ju s pass mycket fr att det har en praktiskt funktion, nmligen att den kinetiska energin blir hgre.
                            En kolv dremot har inte ngon nnmvrt bttre funktion bara fr att den vger mer.

Comment

Hur gr det fr alla?

firestorms kolvar r ju nersvervade fr att spara vikt det kanske skulle va ngon fasst det berorvl p hur kolvarna r.

Comment

Hur gr det fr alla?

Kolvarna som Firestorm anvnder var kvadratiska frn brjan, det r inte kolven jag hittade.

Comment

Working...
                                X