Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur går det för alla?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hur gr det fr alla?

Tnk om en gng till vad gller spinnervapnet. Du lr inte kunna anvnda det hemma i Sverige p ett tag. „ven om det bara r en lttviktare, s finns det tminstonde en till p gng. Jag har fr mig att det var Pontan som bygger en.

http://www.extremefightingmachines.co.uk/cgi-bin/discus/board-profile.cgi?action=view_profile&profile=pontan-usershttp://www.extremefightingmachines.c...ile.cgi?action =view_profile&profile=pontan-users

/Tomas

Comment

Hur gr det fr alla?

Hmmm, jag har en dlig nyhet fr er i Team Bad Teeth. Jag tror inte ni r ensamma om en vertikal pneumatisk krossare. Det fanns en robot i Serie 4 vid namn Cronos, ngon som kommer ihg den?

http://www.phaged.co.uk/series4/cctst005.jpghttp://www.phaged.co.uk/series4/cctst005.jpg

Comment

Hur gr det fr alla?

ja, den kommer man ihg........det gick inte s bra fr honom........men fick han ngon kraft i den armen?

Comment

Hur gr det fr alla?

Jag har en grym ide till en lttviktare som jag kanske tnker genomfra i brjan av sommarlovet. P tungviktaren s fattas armour (snabbt fixat), reglage (nstan lika snabbt fixat, vet exakt hur jag ska gra) och vapen. Vapen utvecklingen kan jag fortstta med s fort ngon hjlper mig under trden en frga om fjdrar.

Comment

Hur gr det fr alla?

Chronos tror jag att jag kommer ihg men sg inte direkt hans vapen i action nn gng. Kanske kommer ihg fel dock...fick inte han fet-sp av Sir LeakAlot p slutet?

Petter: Lter som Diotoir (eller hur det nu stavas )? Men du kanske ska anvnda fjdrarna annorlunda? Lter spnnande iaf...

Comment

Hur gr det fr alla?

tja... en hydralcylinder p ca 63*200-250 mm (slaglngd 200-250mm)ca 5-20 tons tryck + en sammling med hydralslang med som passar ihop med cylinderns gngstorlek, gngans ytter diameter 13mm (mt p skruven) pris ?

Comment

Hur gr det fr alla?

Vet inte hur det blir med slangarna, men cylindern kan jag kolla upp. Dock fr du bara 6 tons tryck av en 63 mm cylinder (vid 204 bar).

Comment

Hur gr det fr alla?

kan du fixa en strre hydralkolv s gr det bra, ex. 100*slaglngd 200
                  har du ngon tabell ver frhllandet mellan storlek och max tryck i ton ?
                  ex. diameter 63 = 6 ton vid 204 bar
                  doameter 100 = ? ton vid 204 bar o.s.v

Comment

Hur gr det fr alla?

Finns skert ngon tabell ngonstans, men du kan rkna ut det:

F = PA dr P r trycket (pascal) och A r arean (m²).

Dvs F = r²P = (D/2)²P = D²P/4 dr D r diametern.

Comment

Hur gr det fr alla?

Hmmm, en tabell sa du?

*En kolv p 63 mm i diameter ger ungefr 6 tons tryck vid 204 bar.

*En kolv p 80 mm i diameter ger ungefr 10 tons tryck vid 204 bar.

*En kolv p 100 mm i diameter ger ungefr 16 tons tryck vid 204 bar.

Comment

Hur gr det fr alla?

Som du kanske frstr s motsvarar 204 bar ungefr 3000 psi (vilket r det max tilltna trycket fr robotar).

Comment

Hur gr det fr alla?

Man tackar, sknt att slippa rkna ut det sklv.

hur gr det med skandet efter en hydral cylinder t mej ?

Comment

Hur gr det fr alla?

Har tyvrr inte tid att gra det frrn p torsdag, s du fr hlla dig tills dess!

Comment

Hur gr det fr alla?

ok det r lungt..... frsk att hitta en 80 mm cylinder med slaglngd som sagt 200-250 mm

Comment

Hur gr det fr alla?

Mats, vet du p ett ungefr hur mycket roboten kommer att vga med alla delarna? Vanlig hydraulik r tungt...

Comment

Working...
                                X