If this is your first visit, be sure to check out the FAQ. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. Please email info@fightingrobots.co.uk if you have any questions.
D jag sjlv inte tog ngra bilder s hoppas jag p att se nr plankan och den 12 mm tjocka plasten blir krossad till smbitar, vad synd att det inte finns ngta bilder p meck warrior nr den fastskruvade plasten p joacims robot flg loss vid frsta trffen,var ju nd 12mm lexan, var synd p roboten d den verkar bra annars, tlde ju massor med stryk. Vart ju ngra brakedowns men det gick ju att tgrda.
Jag har renderat mina filmsnuttar iaf s de r redo att lggas upp. Tyvrr var det s lnge sen jag uppdaterade min hemsida s jag har tappat bort uppgifterna om inloggning m.m . Samt haft en del annat att st i...
Ska lgga upp dem s fort jag ftt tag i inloggningen . Borde bli imorrn.
Nej det har jag inte gjort nnu, r rdd fr att spinnern skulle lossna p frsta frsket. krvs nog en rejl stomme och tv kraftiga lager p varandra som hller fast hela spinner grejen och en axel med dia 30-40 mm.
Anledningen till att jag frgar r att jag tnkte frska bygga ett sdant vapen p min robot.
Tnkte prova med en fast axel p 25 - 30 mm i ett massivt fste av Hardox, och se om det hller.
Har pratat med en som eventuellt kan frsa ut fstet t mig i en CNC-maskin, s det borde kunna bli en
ganska lcker konstruktion om det fungerar.
Jag tnker lgga upp en bild p resultatet nr chassit och vapenfstet r frdigt.
Har ftt hem ganska mycket av materialet nu, s jag tnkte lmna in diverse
bitar fr frsning under kommande vecka.
Till hjulaxlar har jag kpt Titan ( Grade 5 ) som mste svarvas litegrann i ndarna
fr att passa i lagren, s jag mste hitta ngon som kan fixa det ocks.
( Svarven vi har p jobbet r alldeles fr dlig fr den uppgiften. )
Sedan fattas i stort sett bara ett par korta kedjor mellan planetvxlarna och
hjulaxlarna innan jag kan brja kra med den.
Kedjan jag fastnat fr gr p cirka 1300 kronor per meter, men jag behver bara
ett par korta bitar s det borde inte bli alltfr kostsamt.
Rknade ihop ngra kvitton fr ett tag sedan, och jag berknar att jag hittills gjort
av med ngonstans kring 11 - 12 tusen spnn p roboten.
Det blev en ganska dyr hobby det hr...
Comment