Announcement

Collapse
No announcement yet.

ROBOTMÖTE 2009

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: ROBOTM–TE 2009

Originally posted by swedemac
    Det fr vl bli 23 pers eller nt i Team Rawbot om vi ska vara med bakom kulisserna dock :P.
    En person som hller varsin del? :P

Comment

D jag sjlv inte tog ngra bilder s hoppas jag p att se nr plankan och den 12 mm tjocka plasten blir krossad till smbitar, vad synd att det inte finns ngta bilder p meck warrior nr den fastskruvade plasten p joacims robot flg loss vid frsta trffen,var ju nd 12mm lexan, var synd p roboten d den verkar bra annars, tlde ju massor med stryk. Vart ju ngra brakedowns men det gick ju att tgrda.

Tack fr ett bra och trevligt robotmte

Comment

Hur gr det med filmerna? Vi vntar fortfarande!

Comment

Hmm, OK d. Jag fr se till att lgga upp mina snart. Det enklaste fr mig r till en FTP s jag hoppas att det inte r problem fr ngon.

Ha Kul
          STB

Comment

Jag har renderat mina filmsnuttar iaf s de r redo att lggas upp. Tyvrr var det s lnge sen jag uppdaterade min hemsida s jag har tappat bort uppgifterna om inloggning m.m . Samt haft en del annat att st i...
            Ska lgga upp dem s fort jag ftt tag i inloggningen . Borde bli imorrn.

Comment

Sdr ja . Nu finns mina filmsnuttar uppe p min hemsida.

http://www.teambadteeth.com/video.htm

Comment

Mycket fina video klipp Marcus

Comment

Markus, vill bara komma med en liten rttelse, roboten med den lilla spinnern heter Ripper och den med stora spinnern Mechwarior MK-3.

Fina videos, ska ladda ned lite flera nu.

Comment

Mats, vad r det fr dimension p axeln till spinnern p Mechwarrior?

Comment

Axeln har dia 25 mm och lagerlgena i ndarna r dia 17 mm, axellngd 110 mm

Comment

Har du testat ngon liknande variant av vapnet, fast med axeln lagrad i bara ena nden? Som p Hypnodisc.

Comment

Nej det har jag inte gjort nnu, r rdd fr att spinnern skulle lossna p frsta frsket. krvs nog en rejl stomme och tv kraftiga lager p varandra som hller fast hela spinner grejen och en axel med dia 30-40 mm.

Comment

Anledningen till att jag frgar r att jag tnkte frska bygga ett sdant vapen p min robot.
                            Tnkte prova med en fast axel p 25 - 30 mm i ett massivt fste av Hardox, och se om det hller.

Har pratat med en som eventuellt kan frsa ut fstet t mig i en CNC-maskin, s det borde kunna bli en
                            ganska lcker konstruktion om det fungerar.

Comment

D vill jag se hur det blir, ska bli intressant och se om du lyckas med konstruktionen OCH om den hller ihop. Har du nn bild p hur det ska se ut ?

Kanske gr att f tag p dom som byggde hypnodisk och frga dom lite. har du dvd,n med hypnodisk s kan det nog vara till stor hjlp att titta p den.

Comment

Jag tnker lgga upp en bild p resultatet nr chassit och vapenfstet r frdigt.
                                Har ftt hem ganska mycket av materialet nu, s jag tnkte lmna in diverse
                                bitar fr frsning under kommande vecka.

Till hjulaxlar har jag kpt Titan ( Grade 5 ) som mste svarvas litegrann i ndarna
                                fr att passa i lagren, s jag mste hitta ngon som kan fixa det ocks.
                                ( Svarven vi har p jobbet r alldeles fr dlig fr den uppgiften. )

Sedan fattas i stort sett bara ett par korta kedjor mellan planetvxlarna och
                                hjulaxlarna innan jag kan brja kra med den.
                                Kedjan jag fastnat fr gr p cirka 1300 kronor per meter, men jag behver bara
                                ett par korta bitar s det borde inte bli alltfr kostsamt.

Rknade ihop ngra kvitton fr ett tag sedan, och jag berknar att jag hittills gjort
                                av med ngonstans kring 11 - 12 tusen spnn p roboten.
                                Det blev en ganska dyr hobby det hr...

Comment

Working...
                                X