Announcement

Collapse
No announcement yet.

ROBOTMÖTE 2009

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: ROBOTM–TE 2009

Jag kan ta med lite skruv och vinkeljrn till arenan, hoppas att allt ordnar sej tills p lrdag, kollar in p forumet p fredagen OM det r nt som strulat till sej.

Ska naturligtvis ven ta med grejorna som ni ville titta p.

Jag och ev en kompis tnkte dyka upp kl 11.00 eller ev tidigare, tar med en eller tv fw robotar, kamera mm.

Du r vl tillgnglig p telefon d Joacim ?

Comment

I och med att vi satsar mer p utomhus s kommer vi inte behva anvnda lastpallar, jag har iallafall inte fixat ngra.

Tanken r att nr ni kommer fram till parkeringen s kan ni ringa mig. Ifall ni behver vgbeskrivning s nr ni mig p 070-3696007.

Comment

Hade trffen varit nrmare s hade jag kunnat ta med bde wire och en del utrustning
        fr att spnna den, men eftersom jag flyger ner mste jag lmna dom sakerna hemma.

Om vskan inte blir fr tung kanske kan jag ta med en tunn stlwire p 25 meter, och den
        skulle vi i vrsta fall kunna spnna med hjlp av spnnband.
        Antar att ni med tungviktare har med ngra sdana...?

Comment

Kan tyvrr inte komma p mtet d jag bara har en halvfrdig robot dessutom kan jag inte ta mig dit. Fr satsa p nsta r istllet.

Comment

Om jag fattat det rtt s kommer fljande till mtet.

Team J:
            Flippt med FW och Ant

Mats med FW

Moritz med FW

Swedemac med HW

Team Ground Control:
            STB, AnSa, TMR med HW

Borde vi lgga upp en kontaktlista p Internet s att vi enklare kan komma i kontakt med varandra? Jag har ett frslag hr som vi kan bygga vidare p.
            http://spreadsheets.google.com/ccc?key= ... tTXc&hl=en
            Om du registrerar ett googlekonto och skickar mailadressen du anvnde fr att registrera s ger jag dig rttighet att skriva i listan.

Ha Kul
            STB

Edit: Tog bort Marcus enligt infon i nsta post.

Comment

Jag tror du har blandat ihop Marcus och Swedemac, det r samma person! Och han tar med sig endast en HW

Comment

Jag kommer inte att ta med mig min robot.
                Trodde att den skulle vara mer frdig innan mtet, men just nu ligger den i
                delar utspridda ver stan...vissa saker hemma i lgenheten och vissa saker
                i ett skp nere p jobbet... S jag kommer som gst p det hr mtet, och
                s siktar jag p att ha en frdig robot med mig p nsta!

Comment

Vderprognosen fr –rebro imorgon ser lovande ut. Vi fr hoppas att det hller i sig.

http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5236&l=sv

TMR

Comment

D ser det ut s hr om jag har rtt:

Team J:
                    Flippt med FW och Ant

Mats med FW

Moritz som gst utan FW

Swedemac med HW

Team Ground Control:
                    STB, AnSa, TMR med HW

Finns det ngon el i nrheten s att vi kan dra dit en frlningskabel? Vi har nog med oss 45m kabel men vi mste ju ha ett uttag att stta den i. Det skulle vara bra att f veta hur lngt det r till uttaget s vi vet om vi mste leta reda p mer.

Ha Kul
                    STB

Comment

Tar med mej en kompis som kr en av mina fw robotar.

Comment

Vi kommer kra ifrn en grannes uttag p baksidan av hans hus. Det r ungefr 10-15m frn uttaget till stngelset + att han har frlngnings kabel till hands.

Hur mnga r det som har pressening d? Avstndet mellan stngelset p kortsidan r ca. 20m. Vi kan dra repet s presseningen inte sitter lngs med kanten, utan hnger en bit in p planen.

Som jag har frsttt av vdret, s kommer det regna en kort stund vid 10-12 och sen igen vid 5-6. Dock s kan man inte lita p vder prognosen.

Comment

Tack alla som deltog och hoppas ni hade det kul! Jag hade det iallafall ven om det inte blev s mycket action man hade hoppats p.

Jag kommer lgga upp bilderna p en server s snart som mjligt och kunna visa fr allmnheten. Jag hoppas alla videon kommer snart upp ocks, vill ju se polykarbonaten flyga

Jag tycker vi ska satsa p att ka till England fr att se ett Live event, antingen som lag eller skdare. Det finns lista ver plannerade events p den Roaming Robots och Live robots hemsida.

Comment

Fy vad trkigt att jag inte kunde komma!! Ska bli roligt att se bilder och filmer i alla fall. Tycker ocks att det hade varigt roligt att ka till England och kolla p deras tvlingar.

Comment

Nu ligger bilderna uppe:
                              http://cid-d5cd68d277ab31a2.skydrive.li ... %b6te%2009

Comment

Snygga bilder Jocke . Tackar fr fixande av lekhage fr robotarna. Jag tycker ocks att det var kul frutom att min Sidewinder inte verkar funka lngre. Skumt r det fr man tycker ju att den ska tla en vanlig kalibrering efter manualens anvisningar...suck. Men det var ju efter den som allt sluta fungera.

Vapnet funkade ju i alla fall :twisted: . Hoppas f se Stefans filmklipp snart p nr polykarbonatet flyger i 1000-bitar. HDPE plasten stod emot riktigt bra dock. Imponerande!

Mina filmsnuttar kommer snart upp p min hemsida. Jag gr ett inlgg nr det r klart.

Jag hnger garanterat med till England, Tyskland eller Holland om vi ker dit fr att tvla eller bara titta. Det fr vl bli 23 pers eller nt i Team Rawbot om vi ska vara med bakom kulisserna dock :P.

Comment

Working...
                                X