Announcement

Collapse
No announcement yet.

ROBOTMÖTE 2009

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: ROBOTM–TE 2009

Jdrar Mats, den ser riktigt otck ut! Hoppas du fr igng den innan robot mtet.

Men hur mnga r det som kan komma den 15/16 Augusti? Ifall det skulle vara problem med lrdagen s kan man ta p sndagen helt enkelt.

Moritz; Om du vill s kan du ta med dig delarna utav din FW s kanske vi kan snickra ihop den snabbt p plats, har ju min lilla verkstad med pelarborr och andra verktyg precis i nrheten :wink:

Comment

Det kommer att krvas en hel del arbete fr att frdigstlla min robot...den bestr
      fr tillfllet bara av en enkel aluminiumplt med lite fastskruvade saker...

Fick hem radiostyrningen idag, s jag rknar med att kunna testkra
      alu-plten fr frsta gngen efter helgen. Ska bli intressant att se
      om den fungerar ver huvud taget..

Jag tror att jag kan komma ner till den 15:e, men jag kan
      inte garantera att jag har mjlighet.
      I vrsta fall fr jag vnta till nsta rs mte..

Comment

Vi har just tagit en titt p Rawbot. Han r lite stel av att varit stilla s lnge och behver en ny skyddsplt i fronten. Fr vrigt r han nog i bra form. Vi kan skert provkra snart. Kommer det ngon mer tungviktare till mtet?

Ha Kul
        STB

Comment

Jag kommer ju med min HW . Den r redo att kra faktiskt s det som jag ska fixa r lite pansar runt om, bttre front p vapnet s att den skyfflar upp andra robotar bttre samt sklart f fason p pneumatiken till vapnet. Lite pyssel men inget som ska vara omjligt.

Det kommer skert lite andra smhinder som vanligt nr man bygger robot men jag ska gra mitt yttersta fr att allt ska fungera till mtet .

Comment

Hej!
            Har vatt upptagen senaste mnaderna med allt mjligt, och har tagit mig i kragen och fixat nya lsenordet osv fr hemsidan s jag kommer titta in varje dag framver skulle jag tro!

…ker till Kos den 14e augusti s kan ej komma.
            Har fr vrigt en krduglig halvbyggd FW dr jag behver fixa pansar, ett vapen samt gra en ndring p hjulen fr att den ska bli ngot stridsduglig.
            Min Ant fungerar hyffsat, skulle nog behva ett fartreglage med BEC fr att f den att fungera tillfredsstllande.

Har vi ngra nya robotrer registrerade eller r vi samma gamla hrliga gnjg fortfarande?

/Danny

Comment

Nej inte n, den r ju inte frdigbyggd n, r ju bara stommen, det ska skruvas dit en massa grejor typ motorpaket, batterier ,ecs mm mm.
              Allt ligger redan hemma och vntar p montering.

Vill du stlla upp med ett testobjekt ???
              Ska leta reda p nt lmpligt att testa den p UTOMHUS frsta gngen, det vore ju trkigt att sabba nt inne frsta gngen d jag kan ana att den sticker ivg t valfritt hll vid en kraftig trff. :shock:

Comment

Det r lite mer n en mnad kvar till Robotmtet 09

Vilka r det som vet att de kommer? Antingen som gst eller med robot (isfall vilken klass etc.)?

Comment

Jag kommer med en HW. Ska se om jag kan slpa med Johan ocks . Annars kommer jag nog ensam om ingen vill ha skjuts frn Stockholm frsts .

Comment

Robotmte 09
                    Lrdag 15 Augusti, –rebro

Vad? Tvlande klasser: Tungviktare, Fjderviktare och eventuellt Myrviktare och andra, beroende p antal.
                    Nr? Kl. 11:00 kan vi mtas. Ifall du kommer senare r det ok.
                    Vart? Bjrkhaga –rebro. Karta.

Vi kommer anvnda oss av en gammal tennisplan som r av asfalt, se tidigare i denna trd. Men om vdret r emot oss s arbetar jag p en plan-b. Detta r samma stlle dr ungdomarna med hemmagjorda maskiner som jag postade fr ett tag . Dock vet jag inte ifall vi kan anvnda lokalen frrn den 3 Augusti, men jag hller tummarna och terkommer nr jag vet mera.

Jag ska frska f dit tidning och liknande, samt fixa ngon typ av filmkamera. Har ni egen, ta grna med den.

Det jag skulle vilja veta r vilka som kommer, vad fr viktklass ni kr, frekvenser, antal personer etc. Skriv en post efter denna. Skriv grna ocks om ni kommer bara som beskare, alltid kul att trffa folk.

Team: Team J
                    Antal per: 1
                    Viktklass(er): Fjderviktare, myrviktare
                    Robot namn:
                    Fjder: Accident (40.735)
                    Myr: Flippt, Desire, Buddy (40.375, 40.665, 35.xxx)

Comment

r det ngon ldersgrns p robotmtena?

Comment

„r till 99 % sker p att jag kan komma till mtet.
                        Jag tar med mig roboten isfall, men jag kommer
                        inte att vara med i ngon tvling i r.

Den heter iallafall Crude, och r en blivande FW.

Comment

Jag har visserligen inte varit p ngot mte nnu, men jag skulle
                          bli frvnad om det var ngon ldersgrns.

Robot Wars var ju till exempel i allra hgsta grad barntilltet.
                          Grabben som sktte vapnet p Bigger Brother kan inte ha varit s gammal...

Comment

Originally posted by hampee94
                            r det ngon ldersgrns p robotmtena?
                            Ingen som helst ldersgrns, s det r lungt

Comment

Originally posted by swedemac
                              Jag kommer med en HW. Ska se om jag kan slpa med Johan ocks . Annars kommer jag nog ensam om ingen vill ha skjuts frn Stockholm frsts .
                              Gr det bra att f lift mellan Stockholm och –rebro??
                              Tnkte passa p att beska min bror i Stockholm samma helg och hller just p att boka flygbiljett..

Comment

Jo visst borde det g att f plats ngra stycken i min bil. Det r en combi s 3-4 pers + packning gr in. Vi fr vl hras lite nrmare nr det brjar bli dags att planera avfrd. Alltid bra med lite brhjlp ocks nr man har en HW :P.

Jag har pillat lite p roboten i dagarna och insett att 3-1 stmmer...det vill sga den tid man rknade p att det skulle ta att bygga roboten alltid blir tre gnger s stor :P. Man kommer alltid p frbttringar och saker man missat tidigare.

Med lite vilja och vld s ska det nog g bra att fr den 100% dock. Det r vl mest CO2-kopplingarna till vapnet som jag mste ha hjlp med att fixa som r det stora problemet. Allt annat kan jag fixa sjlv med svets och vinkelslip .

Comment

Working...
                                X