Announcement

Collapse
No announcement yet.

ROBOTMÖTE 2009

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ROBOTMÖTE 2009

„r det nn som vill hlla i rets mte ?

Jag stller upp och kommer med bde en troknare och ev en ny FW som r frdig och krbar om ev en mnad.
    Markus som bor i Ume r sugen p att komma ned, men du fr fra din egen talan om det......

Re: ROBOTM–TE 2009

Jag har insett att min FW troligtvis inte kommer att hinna bli klar det hr
    ret, men om det anordnas en trff s kommer jag grna ner iallafall..

Skulle vara kul att trffa andra med samma intresse!

Comment

Som jag frstod det s kan bde Joakim (Flippt) och/eller jag fixa ett mte i r. Ngon gng i augusti borde vl vara bst d kanske alla har ftt en chans att bygga frdigt p sina robotar ?

Fr de som kommer lngt ifrn kan jag erbjuda mat och husrum om man vill stanna ver natten. Vi har ett hus ungefr 3 mil norr om Stockholm dr det fr plats en hel del robotrer :P samt ven tillgng till en lgenhet inne i stan om det behvs. Litet problem dock om ni r allergiska mot hundar och katter men det kan g att lsa det med.

Jag siktar helt klart p att ha min HW fullt krklar till dess. Hur det n gr s kan jag garantera en show av vapnet. Pneumatisk krossare som har flera tons kraft och r mycket snabbare n hydraulik . Bilder kommer snart p min hemsida www.teambadteeth.com.
      Fr er som r lite nostalgiska s finns dr lite material frn det frsta svenska robotmtet i Gteborg. 4 st HW:s...dock bara 2 som funkade bra.

Comment

Som det verkar s har jag ett par stllen att kunna ha Robotmtet p, bde inomhus och utomhus, s ifall vdret r emot oss kan vi rra oss in istllet. Kr vi inomhus, s fr de bli masonit golv, pallvggar och liknande, precis som frut. Men om vi kr utomhus s r det lite mer fritt och vi kan stta vapena p full styrka

Tidsmssigt har jag det tufft fram tills den 27 augusti, d har jag min sista tenta, men jag tror jag kan klmma in en robothelg drimellan. Era frslag p datum?

Jag har vl ngot drivdugligt fram till dess hoppas jag iallafall.

Intresserade n s lnge (utver mig):
        Mats med FW
        Marcus med ev. FW och HW
        Moritz som beskare

Har dock ingen anning vad som har hnt med Team Bovik, Erik och Danny..

Comment

Jag finns allt kvar hr har bara haft lite mycket att gra det senaste med skola och flytt. Jag hittade lite skrot fr ett tag sedan och brjade d bygga p en ny FW s ni kan nog rkna in mig.

Comment

Har du glmt oss i Ground Control med Rawbot?

Ha Kul
            STB

Comment

Originally posted by stb
              Har du glmt oss i Ground Control med Rawbot?
              Haha, frlt Stefan, my bad

Comment

Kul att intresset fr nnu ett mte finns, ser fram emot det.
                vecka 31 r jag dock upptagen, Det r evenemang i stan (Katrineholm) hela denna vecka och jag vill inte missa detta.

Comment

Det enda datumet jag med skerhet inte kan r 2009-08-22. En kompis som fyller 50 s det kan jag inte missa. Allt annat kan jag nog komma till .

Comment

Det enda datumet som terstr r d den 15 Augusti. Ska vi stta det datumet som fr Robot Mte 2009?

Kollade in en gammal tennisplan som inte anvnds, och ligger inte lngt ifrn dr jag bor och inomhus lokalen. Det r lite grs och rtter om har vxt ur asfalten men p endast ett ftal platser i mitten och i yttre kanterna.

Pratade med en granne som r en gammal elektriker (som fr vrigt bor p hger sida om tennisplanen), och det ska g attt fixa el, antingen frn en av stolparna eller frn deras hus.

Ifall vi har otur med vdret s kan vi anvnda lokalen som r gratis att hyra, och helt enkelt bygga vran klassiska pall och masonit arena

Comment

Urskta min dliga koll men i vilken stad r det?

Ha Kul
                      STB

Comment

–rebro stad. Omrdet det hr ligger i heter Bjrkhaga. Bara att skriva in det p Eniro s ser ni ungefr vart det ligger.

Comment

OK, jag har bokat 15:e augusti till robotmte . 2 mnader att bygga frdigt...go go go .

Comment

„r ok fr mej, Hr kommer den senaste bilden p nya roboten som jag ska frska bli frdig med tills dess.
                            Attached Files

Comment

Den dr snurran ser rtt otck ut!
                              Har du testat den p ngonting nnu??

Comment

Working...
                              X