Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kullager

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kullager

Jag har dessvrre krt slut p mitt (nstan) outtmliga frrd av kullager (lagerbockar)....

Jag antar att de flesta HW-byggare har kpt kullager, vad ska man betala fr dem? Har jag rtt nr jag tror att clasohlson r dyra med 127:-/lagret (20mm alu-hus)

Kullager

Jo, dom kostar en del, men s mycket borde du inte behva betala fr dom. Kolla med http://www.jula.se/>

Comment

Kullager

Jula har jag kollat, och de har fr 89:-, fast det r gjutjrnshus. Jag antar att det r bst med alu?

Sverull har ingen onlinekatalog....fr kanske kontakta dem...

Comment

Kullager

Det bsta r egentligen en variant kallat Y-tech. Det r en lagerbock tillverkad av kompositmaterial. Det r bde lttare och starkare, men ven dyrare. Du borde kanske kolla med Team Rawbot, dom anvnder sdana.

Comment

Kullager

Det bsta, tror jag, r att sl p transmissioner i gula sidorna och ta kontakt med ngot lokalt fretag. S gjorde nstan jag (fick hra talas om ett p annan vg). De som jag kpte av verkade riktigt intresserade och kom med frslag och rd osv. Jag har ocks en knsla av att jag fick en rejl rabatt.

Comment

Kullager

Jag behver nog inte vrsta hi-techen...det mste ju matcha resten av roboten...knns ondigt att skaffa det vrsta till ngra lager och behlla gjutjrnshus p resten.

Comment

Kullager

Gr ju att tillverka sjlv om man har tillgng till frsmaskin, och bara kpa eller lna lager frn fretaget man jobbar, eller knner nn p.

Comment

Kullager

Joo, men man haar ju intee tillgng tiklll frsmaskin...och jag jobbbar inte, jag studerar...

Comment

Kullager

knner ingen som jobbar p fabrik ???

Comment

Kullager

Oj, det var den vrsta stavning jag har sett hittils...

Men...n...jag knner faktiskt ingen som jobbar p fabrik...

Comment

Re: Kullager

Ngon som har provat lagerbockar av plt?

Till exempel:
                      http://www.robotmarketplace.com/product ... 201-8.html

De r ju betydligt lttare n gjutjrnsbockar, men frgan r hur hllbara de r...
                      Ngon som har testat??

Comment

Tror att Rawbot anvnder pltlager om jag inte missminner mig helt. Pltlager br vara helt okej i tlighet att anvnda tror jag och Robotcombat verkar ocks tycka s. Definitivt till en FW .

Comment

Jad, vi har allt pltlager och de funkar fint. Dremot har vi dem endast i mindre dimensioner mellan motorer och vxlarna, och inte till sjlva hjulaxel. Dr har vi istllet fina lager med kolkomposithus, vilka r nnu lttare n pltlagren.

/Tomas

Comment

Tomas, du lever ocks! :P

Comment

Jag sprattlar i alla fall till lite emellant. :wink:

Comment

Working...