If this is your first visit, be sure to check out the FAQ. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. Please email info@fightingrobots.co.uk if you have any questions.
Det mest vanligaste och srkraste som anvnds just nu r ett Batteriladdningsdon. Se Elfa.se (42-114-8.
Dock har jag fr att att Team Bovik anvnder en annan variant.
You could try Anderson links ? (If I translated your question correctly...) But anything that forms a reliable -and easily removable- connection between your robot and the batteries is good. Just make sure it sits tight, because self removable links are the death of any robot, as Dantomkia found out again in the last UK Championships finals.
Very good translation Elisabeth.
The one I suggested was the 50A version of the Anderson link, and only becuase its so easy to use and fool-proof (Well, almost).
Den du sker finns p clasohlson NR: 22-896 men har utgtt,men du kan ju prova att ringa dom och hra om dom har ngra kvar... 37.50 kr
Annars s gr ju 30 A varianten bra p ELFA men d mste man bestlla dessa i lsa delar, 4 st NR:42-110-17, 4st NR:42-114-13 pris med moms 56 kr totalt. + dyr frakt och minimumorder p ca 200 kr
Har dessa kompletta kontakter med p-crimpade kablar liggande hemma som jag kan skicka till dej med brev fr 50 kr OM du vill.
Men ELFA har ven 50A varianten NR:42-114-96 fr ca 150 kr med moms fr 2 kontakter
Rotade runt i mina ldor lite igr och hittade ovanstende 50 A kontakter i mina samlingar, dessa tv kan bli dina fr 80 kr om jag skickar dom som brev till dej.
kablarna r dock 6mm2 och 8mm2 och 17 och 23 cm lnga p dessa d dom redan r p-crimpade.
Comment