Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2008

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Robotmöte 2008

Tnkte att det kanske var tid att starta en trd om detta.

Jag har varit lite sugen p att sjlv hlla i rets mte. Men det r ju nackdelen att alla bor s mycket lngre upp i landet. S alla skulle f ka s lngt d.

„r det ngon annan som har ngot att sga om vad dom tycker var och hur rets mte kommer att hllas?

Robotmte 2008

Var ngonstans finns du?

Comment

Robotmte 2008

–rebro (dr jag bor) har funkat tidigare r fr ngra, men kan grna lta ngon annan f testa p.

Comment

Robotmte 2008

Jag bor i Trollhttan

Comment

Robotmte 2008

Vi (halvslumrande) som byggt Rawbot bor ju nra Gteborg. Vi skulle nog behva ka till ett mte fr att vakna till lite.

Comment

Robotmte 2008

D fr vi nog rkna lite p hur mnga som har AW, FW eller HW, vilken sorts tvling man br prioritera.
            Jag kanske kan f det svrt att arrangera mtet i sommar d vi inte lngre kan hyra lokalen vi tidigare har haft (P grund av flytt) .

Jag tycker dock att Katrineholms veckan r ett bra exempel p hur man ska kunna locka lite mnniskor. Vi kanske inte fick med ngon frra gngen, men man mste fortstta och frska.
            Matts, knner du dig manad att arrangera i r?

Som sagt i tidigare post, jag kan lta ngon annan arrangera mtet i r.

Comment

Robotmte 2008

Visst, det r ok fr mej, r bara att kra samma sorts arena som fra ret. inga problem, Kanske lite strre arena OM det finns plats.

Comment

Robotmte 2008

vilka vapen kommer vi att godknna om det blir infr skdare? Tnkte bara det att jag kan lgga dit en skopa eller ngot extra vapen p roboten medans man nd bygger om den

Comment

Robotmte 2008

Lite svrt att sga. Fr att f folk uppmrksamhet mste man nstan ha ngot som lter och hnder, vilket vi mrkte vid frra Katrineholms vecka vi var vid.
                  Det kanske, notera Kanske, finns en chans att jag kan f tag p stora lexan skivor frn en person som jobbar p en plastfabrik.

Hade tnk mig ngon typ av tillfllig arena fr nsta mte:
                  http://i3.photobucket.com/albums/y89/Flippt/arena2008.jpghttp://i3.photobucket.com/albums/y89.../arena2008.jpg
                  (OBS: I jmnfrelse med Accident kanske inte den stmmer)
                  sidorna r lutande s skdare har det lttare att titta in och med Lexan locket s skulle vi kunna anvnda oss av spinner vapen, i bsta fall.

Comment

Robotmte 2008

Tnkte att vi kanske kunde stta upp frigolitklossar i arenan fr att testa spinners p, det r ofarligt fr publik men uppskattas nog bra av skdarna.

Vi kan ju lta folk f prova robotarna som frra gngen ss.

Kan f tag i material till arenan p jobbet och kanske masonitskivor till skydd p insidan av arenan, vi kanske kan kl frigolitskivor ver masoniten s att det inte sprutar trflisor OM vi rkar kra in i arenan med nn spinner.
                    Ev kl in robotarna i frigolit ???

Comment

Robotmte 2008

Ska ev p medeltidsveckan p Gotland samma vecka som mtet i Katrineholm r tnkt, men det ska nog g att pussla ihop om det bara blir av vill sga.

Comment

Robotmte 2008

medeltidsveckan r spikad v 32 s det blir inget av med trffen p katrineholmsveckan, kanske en annan vecka ?

Comment

Robotmte 2008

Jag har iallfall svrt arrangera, p grund av ny lgenhet och att det inte finns att hyra ngon lokal hr i nrheten.
                          Kanske dags att RobotMte drar sderut? Gteborg kanske?

Comment

Robotmte 2008

Jag har mjligtvist hittat en lokal som vi kan hllas till vid. Den enda skillnaden r att den ligger i Fjugesta, Lekeberg, och r MYCKET strre n vad vi har haft frut!
                            Enda problemet r att det r heltcknings matta och dom vill nog slippa ha en massa spn och trflisor verallt.

(Message edited by flippt on April 22, 200

Comment

Robotmte 2008

Hej allihopa!!
                              Jag r ny hr p forumet, och jag tnkte hra om det finns folk hr frn norra sverige??

Sjlv bor jag i Ume, och det skulle vara kul med likasinnade i nrheten... :-)

Comment

Working...
                              X