Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köp och sälj

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Köp och sälj

„r det inte bra med en svensk kp och slj del ?

Har 38 st elmotorer att slja (ja du lste rtt)

Motordata:

Volt 12, Moment 0.7- 3,5 Ncm stall, Varvtal 3250, Ampere 0.12-2.8 vid stall.

Kan kras p 24 volt, OBS !!! p motorn sitter det ett litet remhjul + att det ingr en axel med pmonterat remhjul som gr att ta loss och tv kullager och en rem som passar till dessa.

Utvxling 3:1

Passande hjulstorlek fr kit r ca 50-60 mm

Kan bli ett kit om du kper tv eller fyra av dessa fr en liten robot p 0.5- 2 kg.

Skickar ven med en liten skiss med frslag p montering av motor, rem och axel.

Se bild i profilen

Rabatt vid kp av fler n en stycken !

pris: 50 kr st

Mailadress: mats_katrineholm@hotmail.com

Kp och slj

Glmde att skriva lngd och diameter p motorn och axeln.

Motor diameter: 27.5 mm lngd: 49 mm

Axel diameter: 5.98 mm lngd: 141.5 mm

Comment

Re: Kp och slj

Har ftt tag p mera motorer som passar FW robotar, utvxling 5:1 och varvtal: 800 vid 12 volt. Gr ven utmrkt att kra dessa p 24 volt. Pris 75 kr/st.

Dessa finns p ELFA med nr: 54-455-07, dock UTAN den svarta bakdelen som r av plast och fungerar som skrpskydd.

Har 12 st av dessa.

Hr av er p mats_katrineholm(at)hotmail.com om ni r intresserade.

Skriver (at) istllet fr @ fr att slippa ev bottar som damsuger sidor efter mailadresser att skicka skit till.

Mats

Comment

„r det inte vldigt liten axel?

Comment

Diameter 8mm, lngd 15mm duger vl bra ? Fr ju frsts gra nn form av adapter fr att passa p hjul.

Comment

Har fortfarande kvar dessa om nn r intresserad.
            Dessa finns p ELFA med nr: 54-455-07, dock UTAN den svarta bakdelen som r av plast och fungerar som skrpskydd.
            Attached Files

Comment

Fr tillfllet har jag alla motorer jag behver. ( Det dr mste vara en mening jag aldrig ens tnkt frut )

Men dremot skulle jag behva ngra 1,5 mm tjocka bitar kolfiber, eller ntt annat frfrligt ltt skivmaterial.
              Du har inget snt som ligger och skrpar, mntro???

Comment

Nej tyvrr, bara plast (polykarbonat) i varierande dimensioner, kan dock ha bitar p 2 mm om du vill ha.

Comment

Har du nn bit p 250 x 85 millimeter?
                  Skulle den vara ngot strre s gr det ingenting.

Comment

Jag tror jag har liknande mtt i frrdet, ska kolla senare.

Comment

Jag har en hel bunt polykarbonatskivor p 2-3 mm tjocklek. Kommer inte ihg hur tjocka de r just nu tyvrr men tror de var 2 mm tjocka och cirka 300x200 mm stora. Kan kolla mer exakta mtt nr jag kommer hem om det behvs.
                      Vette fasen vad det kommer kosta att posta ovannmnda plattor till Ume dock. Posten och jag gillar inte varann sedan de slarvat bort tv Boschmotorer fr mig som jag skickat till Belgien.
                      Du skulle ha frskrat dem om det nu var s viktigt. Inget vi kan gra ngon t nu...och frresten r det Belgiens postbolag som slarvat bort dem och inte vi. Tack och hej.

Suck och suck...

Comment

Jo, det hr med frakter hit och dit kan ofta vara ett mrker...

Har bestllt en laddning HDPE och Nylon 6 ifrn England, samt en
                        del Alu 7075, Titan och S-7 stl ifrn USA nyligen, s jag kommer
                        dessvrre inte att ha rd med ngot mer material nu p ett tag...

Har du hrt med philippos? Han kanske r intresserad??

Comment

Sdr, nu har jag ftt hem 10 kilo HDPE, Acetal och Nylon 6 ifrn England.

Troligtvis kommer titanet och aluminiumet i morgon, och d kan jag ntligen
                          brja bygga det yttre pansaret...

Comment

Vart kan man f tag i kvalitativa hobbysvarvar som ven klarar metall?

Hittade bl.a denna: http://www.sieg-scandinavia.com/shop/si ... -185p.html Inte s fruktansvrt dyr, fast vet ej vad frakt skulle kosta :P

Comment

Vart fr man lttast tag i HDPE?
                              directplasticsonline skicker inte utanfr UK tyvrr annars verkade dom lockande.

Comment

Working...
                              X