Announcement

Collapse
No announcement yet.

Söker robot byggare.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Söker robot byggare.

Hej.

Jag heter Magnus Ivarsson och r Civ.Ing i Teknisk Fysik frn LTH.

Jag bygger trdlsa webcam robot system
    http://www.gamereality.sewww.gamereality.se
    och jag har sedan 2 mnader blivit kontaktad av en TV producent i USA som vill hjlpa mig att f igng en TV show dr TV tittarna styr kamera robotar i TV studion och tvlar och lser uppgifter med dom i TV studion frn TV soffan.

Nu r det s att vi ska skriva ett kontrakt och jag behver en grupp mnniskor som har erfarenhet av att bygga robotar.
    Det producenten vill ha i robot vg r speciellt och jag behver ngra personer som r ingenjrer och iaf ngon som har lite erfarenhet frn marina robot byggen.
    Finns det ngra hr som r intresserade s hr av er.
    Jag behver veta vad ni byggt, vad ni jobbar med och annan erfarenhet och utbildningar som ni har gtt.
    Finns ni i sdra Sverige r det en frdel.

magi@gamereality.se

Regards Magi

Sker robot byggare.

Kul att du har lyckats ftt din id utt i vrlden Magnus, och snart p TV ocks!

Jag r ingen ingenjr (n...), men jag vet en eller tv saker om robotar.
    Det beror p vad fr uppgifter roboten skall gra. Om det r uppgifter som att flytta ett freml frn punk A till B eller helt eneklt bara ka runt och trycka p olika knappar.

Lite mer info om uppgifterna r s skulle allt underltta

Gr utbildning Robotik i Teknikik gymnasiumet Tullngen i –rebro, vilket r ungefr i mitten av Sverige (Har MVG i konstruktion).
    Jag har byggt olika robotar, som finns p mina sida ssom Antweight (150g) till FW (12kg). Hller ocks p med Autonomiska robotar i skolan. „r vldigt frtjust i att jobba med maskiner (Svarv frs m.m.)

Skulle jttegrna vilja vara med och bygga en sdan robot.

Comment

Sker robot byggare.

ingenjr? ne jag har inte ens gtt ut grundskolan nnu nd har jag byggt en 12kg robot och hller p med min frsta HW 100kg robot.

ps. tror inte p allvar att du behver min hjlp men tnkte att jag skulle passa p att skryta lite:wink:

Comment

Sker robot byggare.

„r det sjlva drivlinan till roboten/robotarna du behver hjlp med eller det elektriska s som styrning eller ?

Kan sga att Jag r sjlvlrd p robotbygge och Har gtt verkstadsutbildning p frsning, svarvning och cnc, vart intresserad av el genom fysiken i hgstadiet.

Eleltroniken som jag har i mina roboter (12 kg och 25 kg) r en simpel rc radio p 2-4 kanaler och H-bryggor byggda av reler fr att styra motorerna. ska ven bygga en som har hydraulik.

Delar som ska tillverkas kan vi nog ordna, men att gra marina robotar r helt nytt fr mej, hur stora och tunga fr dom vara ?

Vart bor du ? jag bor i Katrineholm i Sdermanland och r 28 r och har ett fast jobb p gng p en verkstad som frsare s delar r ltt att fixa

Comment

Sker robot byggare.

Hej.
          Jttebra att ni hrt av er.
          Nu har jag ngra jag kan kontakta om det brjar rra p sig.
          Producenten i USA har mycket att gra och ibland hr jag inte av honom p en vecka.
          Vi frsker komma verens om ett sekretess avtal och nr det blir frdigt kanske det hnder ngot.
          Vi fr se om och nr jag hr av mig till er men det tar tydligen tid fr honom att studera avtalen med hans jurister.
          Jag arbetar annars nu fr SVT och ska gra ngot liknande fr dom nu, fast vi ska brja mycket enkelt.

Att allting tar en hel*** tid r ngot jag mste gra klart fr er.

Vad som behver gras r allt frn mekanik till elektronik.
          Sjlv kan jag f ihop det men jag kommer att behva folk som har lite erfarenhet s att inte allt fr mnga kostsamma misstag grs.

http://www.gamereality.sewww.gamereality.se

Regards Magi

(Message edited by magi on April 09, 2007)

Comment

Sker robot byggare.

Jag skulle kunna hjlpa till med elektroniken men det blir i s fall p rent kommersiella villkor (=dyrt). I synnerhet om det skall gras komplicerade saker s kan det vara lnsamt nd. Tnker du bara ta saker frn hyllan s r jag nog inte rtt man.

Vi sammarbetar med ett strre amerikanskt bolag som jag konstruerar elektronik till. Vi har gtt hela vgen med avtal och kp av rttigheter precis som du gr nu.

Ha Kul
            STB

(Message edited by STB on April 09, 2007)

Comment

Sker robot byggare.

Lter bra med att du hller ev p att starta ngot med robotar i SVT, det skulle lossa en hel del fr oss om vi fick chansen att vara med i tv.

jag stller upp om jag kan bidra med ngot !

Comment

Working...
              X